Branża SEO

Czy firma pozycjonująca powinna umieszczać na stronach Klientów link do swojej witryny

Dobre pytanie – na pewno każda firma będzie miała swoje własne zdanie na ten temat i nie uda się osiągnąć konsensusu.

Otóż zdania są tutaj podzielone. Są firmy, które traktują tego typu praktyki jako swoisty „podpis”. Tak  jak np. agencje tworzące strony internetowe umieszczają na stronach link w stylu „Tworzenie stron internetowych”, tak i pozycjonerzy w kod witryny wplatają link w stylu „Pozycjonowanie”. Czy tego typu działania są korzystne i bezpieczne dla Klientów?

Moim zdaniem nie do końca. Taki link na stronie może spowodować wystąpienie dwóch niżej opisanych sytuacji – jednocześnie albo losowo:

1) Nałożenie na stronę Klienta filtru ze strony Google. Pozycjonowanie to mówiąc w sposób obrazowy „głosowanie”, w którym poszczególne strony oddają na siebie głosy, wybierając tę najlepszą (tzn. najbardziej dopasowaną do danego zapytania, czyli naszej frazy) – wygrywa ta strona, która uzyska ich optymalną ilość. Nie zawsze są to jednak głosy z dobrych stron. Google jasno mówi, że nie można dostać filtra za linki przychodzące do naszej witryny – jednak już za emisję linków do złego sąsiedztwa (strony łamiącej Wytyczne Google dla Webmasterów) już tak. Czy wiesz, jak działa firma pozycjonująca? Czy wiesz, czy na swojej stronie nie ma linków do wszystkich Klientów (linków wyglądających jeszcze jak SWLe)? Jeżeli nie wiesz – nie powinieneś się zgadzać na link na swojej stronie. Jeżeli wiesz i jesteś pewien – to Twoje ryzyko :).

2) Poinformowanie konkurencji o tym, że zaczynamy inwestować w Internet.

No właśnie. Czy warto informować konkurencję o tym, że zaczynamy inwestować w nowy kanał sprzedaży, jakim jest Internet. Większość osób powie, że „przecież konkurencja i tak jest tego świadoma”. Na podstawie swojego doświadczenia powiem jednak, że … nie zawsze. Ktoś musi uczynić pierwszy krok i np. zainwestować w pozycjonowanie. Jeżeli to robi, to znaczy, że jest świadomym tego działania. Jeżeli to nasza firma jest  świadoma – po co uświadamiać „kochaną konkurencję”? Niech dowie się o tym, jak wejdziemy w TOP10 i zaczniemy „cierpieć” na nadmiar Klientów. Do tego czasu – po co się ujawniać?

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *