Wyszukiwarka Google

Czy duży w Google może więcej?

2 komentarze

Od dawna panuje opinia, że duże firmy, zrzeszające „pod sobą” wiele różnotematycznych portali, mogą linkować między sobą bezpiecznie, natomiast nowe strony, albo nawet nie nowe, ale mniejsze, już nie do końca mogą stosować tego typu praktyki – ponieważ narażają się na filtr ze strony Google za użycie nietematycznych linków wychodzących.

Bardzo ciekawy wątek pojawił się na Forum Google, gdzie użytkownik Pan Kamil zadał następujące pytanie:

Zastanawia mnie to od dłuższego czasu. Nie rozumiem jednej rzeczy. Proszę wejdźcie na jedną ze stron Agory: plotek.pl i powiedzcie mi dlaczego w stopce tego serwisu jest link do gry fifa2012? Rozumiem lula.pl, kotek.pl – to serwisy tematyczne. Z kolei polygamia.pl nie jest w żaden sposób powiązany z plotkiem. Jaką wartośc ma link dla typowej nastolatki czytającej plotki portal wyborcza.biz?

Od jakiegoś już czasu czytam, że „wielkich” wytyczne google nie dotyczy. Więc pytam, na jakiej podstawie ten serwis funkcjonuje i ma sie dobrze. Jeżeli wiele stron wypada rankingu za nietematyczne stopki, to dlaczego serwisy Agory mają się dobrze? Chętnie podyskutuje i dowiem się, jakimi kryteriami ocenia się takie serwisy.

Przyznam, że pytanie bardzo ciekawe, obrazujące coś, co wielu webmasterom spędza „sen z powiek”.

Z jednej strony – rozbudowane serwisy charakteryzują się dużą ilością treści i jeżeli do tego należą do tej samej osoby, to nic złego się nie dzieje. Google dopuszcza linkowanie wzajemne własnych serwisów.

Z drugiej strony jednak –  są firmy, które też mają różnotematyczne serwisy i takie przypadki kończyły się filtrami.

A może chodzi tutaj o coś takiego jak reputacja domeny/domen/marki? Moim zdaniem to jest wytłumaczeniem „lepszego traktowania dużych”. Po prostu mają oni więcej środków na to, aby skuteczniej zadbać o swoje portale. Zatem cały czas się one rozrastają, pozyskują nowych użytkowników – z SERPów, z odnośników na innych stronach należących do danej firmy – Google widzi, że „się to kręci” – i reputacja wzrasta.

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Czy rzeczywiście „duży może więcej”?

Zachęcam do komentowania wpisu oraz śledzenia dyskusji na Forum.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Colin 22 października 2011, 18:03

Ogólnie tak, w tym przypadku nie, bo stopka w serwisach Agory to nie spam.

Seo-Profi 22 października 2011, 18:16

Wiesz, Colin, pytanie, gdzie jest granica :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Wytyczne dla pracowników Google SQT wyciekły do Internetu. I co z tego?

Temat trochę niezauważony, natknąłem się na niego na Search Engine Land. Zawiera on wskazówki, jakimi powinni kierować się pracownicy Search...

Zamknij