Wyszukiwarka Google

Czy duży w Google może więcej?

Od dawna panuje opinia, że duże firmy, zrzeszające „pod sobą” wiele różnotematycznych portali, mogą linkować między sobą bezpiecznie, natomiast nowe strony, albo nawet nie nowe, ale mniejsze, już nie do końca mogą stosować tego typu praktyki – ponieważ narażają się na filtr ze strony Google za użycie nietematycznych linków wychodzących.

Bardzo ciekawy wątek pojawił się na Forum Google, gdzie użytkownik Pan Kamil zadał następujące pytanie:

Zastanawia mnie to od dłuższego czasu. Nie rozumiem jednej rzeczy. Proszę wejdźcie na jedną ze stron Agory: plotek.pl i powiedzcie mi dlaczego w stopce tego serwisu jest link do gry fifa2012? Rozumiem lula.pl, kotek.pl – to serwisy tematyczne. Z kolei polygamia.pl nie jest w żaden sposób powiązany z plotkiem. Jaką wartośc ma link dla typowej nastolatki czytającej plotki portal wyborcza.biz?

Od jakiegoś już czasu czytam, że „wielkich” wytyczne google nie dotyczy. Więc pytam, na jakiej podstawie ten serwis funkcjonuje i ma sie dobrze. Jeżeli wiele stron wypada rankingu za nietematyczne stopki, to dlaczego serwisy Agory mają się dobrze? Chętnie podyskutuje i dowiem się, jakimi kryteriami ocenia się takie serwisy.

Przyznam, że pytanie bardzo ciekawe, obrazujące coś, co wielu webmasterom spędza „sen z powiek”.

Z jednej strony – rozbudowane serwisy charakteryzują się dużą ilością treści i jeżeli do tego należą do tej samej osoby, to nic złego się nie dzieje. Google dopuszcza linkowanie wzajemne własnych serwisów.

Z drugiej strony jednak –  są firmy, które też mają różnotematyczne serwisy i takie przypadki kończyły się filtrami.

A może chodzi tutaj o coś takiego jak reputacja domeny/domen/marki? Moim zdaniem to jest wytłumaczeniem „lepszego traktowania dużych”. Po prostu mają oni więcej środków na to, aby skuteczniej zadbać o swoje portale. Zatem cały czas się one rozrastają, pozyskują nowych użytkowników – z SERPów, z odnośników na innych stronach należących do danej firmy – Google widzi, że „się to kręci” – i reputacja wzrasta.

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Czy rzeczywiście „duży może więcej”?

Zachęcam do komentowania wpisu oraz śledzenia dyskusji na Forum.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Colin 22 października 2011, 18:03

Ogólnie tak, w tym przypadku nie, bo stopka w serwisach Agory to nie spam.

Seo-Profi 22 października 2011, 18:16

Wiesz, Colin, pytanie, gdzie jest granica :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *