Wyszukiwarka Google

Czy do strony logowania dawać linki z atrybutem nofollow?

Stanowisko Google w zakresie linkowania wewnętrznego jest jasne – w obrębie serwisu nie powinno się używać nofollow.

Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – ustawiając parametr nofollow na linkach blokujemy przepływ PageRanku w obrębie witryny. Im więcej mamy stron w serwisie, na których znajduje się strona z takim linkiem, tym gorzej dla niej jak ustawimy nofollow na takim linku, ponieważ tracimy taki procent mocy strony, jaki wynika z ilorazu sumy linków nofollow oraz dofollow. Jeżeli np. na stronie mamy 1 link nofollow i 10 linków dofollow, to 1/10 PR strony, czyli 10% „wyparuje”. Bardzo ważne – liczą się wszystkie linki: i wewnętrzne, i zewnętrzne.

Wiem, wiem, niektórzy z Was napiszą mi, że o tym wiadomo od dawna.

Hm… to dlaczego wiele firm …. SEO z uporem maniaka używa nofollow w obrębie swoich serwisów? :)

W pytaniu, jakie postawiono Mattowi mieliśmy do czynienia ze specyficzną stroną – stroną logowania. Czy może jednak powinno się ją traktować inaczej? „Zwolenników” używania nofollow w obrębie własnego muszę zmartwić – nic z tych rzeczy. Z tego samego powodu, co opisałem powyżej, warto także i linki wewnętrzne do takiej strony zostawić z atrybutem dofollow.

Osoby „obawiają się”, że taka strona będzie pojawiała się w SERPach. Zapytam się: „No i co z tego”? Jeżeli nie chcą, aby wpadała w SERPy, niech użyją noindex – wystarczy bowiem, że ze strony logowania będzie TYLKO jeden link wychodzący, do strony głównej – to już widać, ile można stracić, jak serwis ma 5000 stron i z każdej z nich jest link do strony logowania.

Co innego linkowanie zewnętrzne np. linki pochodzące z reklam – tutaj już sprawa wygląda inaczej. Link do serwisu, co do którego mamy „wątpliwości” np. co do jakości, czy też link pochodzący z reklamy/baneru – takie linki muszą być nofollow, jeżeli nie chcemy zobaczyć w Narzędziach powiadomienia o nienaturalnych linkach wychodzących z serwisu.

GD Star Rating
loading...
Czy do strony logowania dawać linki z atrybutem nofollow?, Czy do strony logowania dawać linki z atrybutem nofollow?, 6.1 out of 10 based on 8 ratings Czy do strony logowania dawać linki z atrybutem nofollow?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Robert 17 października 2013, 7:16

A np Archiwum? A co w przypadku gdy mamy np dwa linki na stronie głównej do tej samej podstrony (np w menu u góry i w stopce)? Jeden z nich można dać nofollow? Tutaj chyba nie ma przeciwwskazań?

Sebastian Miśniakiewicz 17 października 2013, 7:38

Robert,
jak chcesz, aby „parował” Tobie PR, daj nofollow.
Ja w 100% „stoję za Mattem”.
OK – niektórzy próbują sobie kierowac przepływ PR, aby mieć większy wpływ na pozycje serwisu pod niektóre frazy.
Pytanie 1 – skąd wiedzą, co by było, gdyby pozwolili PR płynąc swobodnie?
Pytanie 2 – związane z Pytanie 1 – naprawdę Google jest takie głupie, aby dać w taki prosty sposób się wykiwać?
Jak ktoś dba o rozwój swojej strony to nie skupia się na takich pierdołach, że tak mocno napiszę. Tylko rozwija stronę.

Sławek 18 października 2013, 7:57

Jeśli masz dwa linki do dokładnie tego samego adresu, albo linki kierują do strony z noindex, to gdzie wyparowuje PR? Zgodnie z first link counts i tym, że strony z noindex i tak nie pojawią się w indeksie raczej nic nie tracimy nakładając nofollow.

Polococta 17 października 2013, 9:37

Cześć,

mam podobny problem. W menu strony umieściłem link z anchorem „anchor1” do konkretnej podstrony w serwisie.
W treści strony chciałbym dać kolejny link do tej samej podstrony co w menu ale z innym anchorem (chodzi o wygodę użytkownika – chciałbym zwrócić jego uwagę na konkretne treści).
Planowałem dodać tam parametr nofollow. Stron z podwójnym anchorem (dla tego samego linku) będzie blisko tysiąc. Czy to jakiś problem dla googla?

Sebastian Miśniakiewicz 17 października 2013, 10:03

Stracisz PR – jak we wpisie.
Ja nie patrzę się aż tak na linkowanie wewnetrzne – skupiam się na userze. „Rzeźbienie w PR” … ok, na pewno ma jakiś pozytywny wpływ.
Ale czy aż tak duży?

Rafał Mróz 17 października 2013, 9:40

Sebastian, zatem jaki „rel” ustawić przy używaniu funkcji „Odpowiedz na komentarz” (np. w WordPress)? U Ciebie widzę, że nie masz w ogóle nofollow (czyli jest dofollow), choć spotkałem praktyki, że każdy taki link Odpowiedz/Respond jest otagowany jako rel=nofollow w trosce o to, aby spider nie duplikował contentu lub nie pozycjonował go „wewnętrznie” na słowo „Reply/Odpowiedz”.

Sebastian Miśniakiewicz 17 października 2013, 10:02

Mam tag kanoniczny, więc się robi 301 i nie ma problemu:)

Rafał Mróz 17 października 2013, 10:59

Tag kanoniczny robi przekierowanie 301? Sądziłem że 301 mówi szukajkom: hej szukajki, już nie ma tej strony na tym URL – jest na innym, pokażę wam gdzie :) a canonical: hej szukajki, mam wiele wersji tej strony ale ta jest jedynym objawieniem w które macie wierzyć :)

Czyli – canonical we wpisie, a wszystko co jest linkiem do wewnętrznym na tej stronie – tak jak u ciebie np. do konkretnego komentarza /z datą i godziną/ albo „odpowiedz na komentarz” jest już „dofollow”.

BTW, czy w ten sposób na GWT (NDW ;)) nie widzisz zbyt wielu „nie związanych z SEO” słów w raporcie „Słowa kluczowe w treści”? Chodzi mi o wyrazy „odpowiedz na komentarz” „pisze” „data” itp. Nie wiem na ile to nadal aktualne, ale istotne było aby „chmura” tych słów była maksymalnie spójna z jednym tematem. Hę?

Sebastian Miśniakiewicz 17 października 2013, 14:08

Jak nie dasz rady zrobić 301, wrzucasz tag kanoniczny – i on działa jak 301.
Co do NDW – nie analizowałem tych słów … od wieków. Szkoda mi na to czasu – skupiam się na zawartości strony i użytkownikach :)

Ascot 17 października 2013, 13:45

No dobrze, ale np. w przypadku sklepu – linki takie jak logowanie/konto użytkownika czy koszyk/dodaj do koszyka… Jakoś nie widzę sensu aby Google spiderowało takie podstrony

Sebastian Miśniakiewicz 17 października 2013, 14:09

Robię stron dla ludzi, nie dla robotów – skoro Google zaleca nie dawanie nofollow – to why not?
Zobacz, ile PR tracisz, jak na stronie koszyka masz linkowanie wewnętrzne – wystarczy, że w headerze jest link do strony głównej…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *