Optymalizacja stron

Czy da się pozycjonować stronę we flashu

Brak komentarzy

Flash jest technologią, która pozwala na przedstawianie treści na stronie w ciekawy i interesujący sposób, dynamiczny, czyniąc z witryny prawdziwą „wizytówkę” firmy. Niestety, jak to prawie zawsze bywa, kij ma dwa końce…

Strona oparta w całości o flash nie może być poprawnie zaindeksowana przez Google, ze względu na fakt, że system nie czyta flasha w taki sam sposób (pod względem dokładności), jak zwykłe strony, o czym można przeczytać na blogu Google. Strona i owszem, wygląda ładnie, co z tego, jak nie może zostać znaleziona przez potencjalnych Klientów?

Można pomóc robotowi poprzez użycie znacznika <noscript>, do którego wstawimy treść generowaną dla danej strony we flashu. Nie jest to jednak rozwiązanie do końca pomocne, ze względu bowiem na częste nadużywanie tego znacznika do upychania w nim słów kluczowych nie ma on takiej siły, jak … zwykły tekst.

Flash podoba się przede wszystkim prezesom i właścicielom firm. Widzą wówczas, że strona „żyje” i na tle konkurencji przedstawia się imponująco. Jednak co z tego, jak zaraz po stworzeniu strony kontaktują się z firmą zajmującą się pozycjonowaniem i słyszą, że „czegoś takiego nie da się pozycjonować”. A to „coś takiego” kosztowało kilkanaście tysięcy złotych.

Flash warto stosować do pokreślenia pewnych elementów na stronie, do stworzenia efektownego top’u. Jeżeli jednak chcemy, aby nasza strona była wyżej od konkurencji, nie ulegajmy pokusie i nie umieszczajmy samego flasha na stronie.

W końcu zależy nam nie na tym, aby mieć ładną stronę, ale na tym, aby pozyskiwać nowych Klientów. Jak ich pozyskamy, skoro strona będzie zawsze za konkurencją?

Reasumując – stronę we flashu da się pozycjonować. Zawsze jednak przegra z identyczną stroną stworzoną w html’u. Czy nam to się podoba czy nie :).

GD Star Rating
loading...
Czy da się pozycjonować stronę we flashu, Czy da się pozycjonować stronę we flashu, 10.0 out of 10 based on 2 ratings Czy da się pozycjonować stronę we flashu
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Nagłówek H1 – jak używać

Nagłówek H1 jest jak tytuł - na każdej stronie powinien on występować tylko jeden raz i opisywać w skrócie to,...

Zamknij