Optymalizacja stron

Czy da się pozycjonować stronę we flashu

Flash jest technologią, która pozwala na przedstawianie treści na stronie w ciekawy i interesujący sposób, dynamiczny, czyniąc z witryny prawdziwą „wizytówkę” firmy. Niestety, jak to prawie zawsze bywa, kij ma dwa końce…

Strona oparta w całości o flash nie może być poprawnie zaindeksowana przez Google, ze względu na fakt, że system nie czyta flasha w taki sam sposób (pod względem dokładności), jak zwykłe strony, o czym można przeczytać na blogu Google. Strona i owszem, wygląda ładnie, co z tego, jak nie może zostać znaleziona przez potencjalnych Klientów?

Można pomóc robotowi poprzez użycie znacznika <noscript>, do którego wstawimy treść generowaną dla danej strony we flashu. Nie jest to jednak rozwiązanie do końca pomocne, ze względu bowiem na częste nadużywanie tego znacznika do upychania w nim słów kluczowych nie ma on takiej siły, jak … zwykły tekst.

Flash podoba się przede wszystkim prezesom i właścicielom firm. Widzą wówczas, że strona „żyje” i na tle konkurencji przedstawia się imponująco. Jednak co z tego, jak zaraz po stworzeniu strony kontaktują się z firmą zajmującą się pozycjonowaniem i słyszą, że „czegoś takiego nie da się pozycjonować”. A to „coś takiego” kosztowało kilkanaście tysięcy złotych.

Flash warto stosować do pokreślenia pewnych elementów na stronie, do stworzenia efektownego top’u. Jeżeli jednak chcemy, aby nasza strona była wyżej od konkurencji, nie ulegajmy pokusie i nie umieszczajmy samego flasha na stronie.

W końcu zależy nam nie na tym, aby mieć ładną stronę, ale na tym, aby pozyskiwać nowych Klientów. Jak ich pozyskamy, skoro strona będzie zawsze za konkurencją?

Reasumując – stronę we flashu da się pozycjonować. Zawsze jednak przegra z identyczną stroną stworzoną w html’u. Czy nam to się podoba czy nie :).

GD Star Rating
loading...
Czy da się pozycjonować stronę we flashu, Czy da się pozycjonować stronę we flashu, 10.0 out of 10 based on 1 rating Czy da się pozycjonować stronę we flashu

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *