Wyszukiwarka Google

Czy błędy i stylistyka występujące na stronie wpływają negatywnie na pozycję strony w Google?

Pytanie dokładnie należałoby przetłumaczyć tak: „Czy w miarę rozwoju strony i poszerzaniu treści, jaka się na niej znajduje, błędy stylistyczne i ortograficzne w mniejszym stopniu wpływają na ocenę strony przez Google?

Otóż błędy ortograficzne czy stylistyczne nie należą do grona bezpośrednich ponad 200 czynników, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Matt zaznacza przy tym jednak, że sprawdzał to „jakiś czas temu” – co odczytuję jako potwierdzenie faktu (pamiętajmy jednak np. o tym, że strona zawierająca treść w stylu „Strona w budowie” może zostać wykluczona z indeksu jako małowartościowa dla użytkownika – z czym w pełni się zgodzę)

Warto zwrócić uwagę na kolejny fragment wypowiedzi Matta, a mianowicie

But I think it would be fair to think about using it as a signal.

(uważam, że warto byłoby o tym pomyśleć)

Z tego fragmentu wypowiedzi wynika jasno, że coś z tym tematem w SQT na pewno się dzieje. Świadczy o tym fakt, że jak mówi Matt zauważono już jakiś czas temu w Google, że istnieje związek między PageRankiem a … stylistyką tekstu na stronie i występowaniem na niej błędów gramatycznych. Im strona posiada wyższy PR, tym mniej tych błędów występuje. I odwrotnie. W celu bliższego przyjrzenia się temu zjawisku powstała nawet specjalna komórka w Google, która opracowała system oceny strony w tym zakresie. W długim okresie czasu zatem, według Matta, warto o tym pomyśleć jako o potencjalnym czynniku rankującym.

Dlaczego nie od razu? Z jakiego powodu nie uwzględniany jest ten sygnał przy kształtowaniu rankingu stron? Otóż „na przeszkodzie” stanęły … komputery.

Aby oceniać strony pod kątem poprawności gramatyczno-stylistycznej należy najpierw określić, w jakim języku została ona napisana. Proste? Niekoniecznie. Wprowadzając do algorytmu pewien czynnik jako rankujący należy mieć pewność, że jest to właściwa decyzja, że jego użycie nie będzie premiować jednych stron kosztem drugich. A tymczasem, nawet jak właściwie określi się język dokumentu wielu stron, to jednak Matt wskazuje na niebezpieczeństwo pomyłki w tym zakresie.

Jeżeli mamy stronę tylko w języku np. polskim – nie ma problemu. Ale co w sytuacji, gdzie na stronie z tekstem w języku angielskim mamy fragment tekstu w języku np. … węgierskim? Gdyby robot „przyjął”, że strona jest w języku angielskim, to mógłby on np. za użyty w obcym języku cytat obniżyć całkowicie niesłusznie takiej stronie czynnik rankingowy.

Na razie Google testuje i przeprowadza różnego rodzaju testy w tym zakresie. Nie jest wykluczone, że kiedyś błędy będą miały realny wpływ na pozycję strony w Google. Ale jeszcze nie teraz :)

GD Star Rating
loading...
Czy błędy i stylistyka występujące na stronie wpływają negatywnie na pozycję strony w Google?, Czy błędy i stylistyka występujące na stronie wpływają negatywnie na pozycję strony w Google?, 10.0 out of 10 based on 1 rating Czy błędy i stylistyka występujące na stronie wpływają negatywnie na pozycję strony w Google?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Rafał 26 lutego 2012, 13:14

Nie mam wątpliwości, że w założeniu teksty powinny być pisane dla użytkownika.A więc należy dostarczać użytkownikowi dobrą i relewatną treść.Ortografia i interpunkcja także świadczą o poziomie dobrego artykułu.

Pozdrawiam

Seo-Profi 26 lutego 2012, 13:50

Tak Rafał. Ciekawa moim zdaniem informacja to taka, że „dział” zajmujący się tą kwestią nie jest duży – Matt sam nie wie do końca, czy jest to człowiek czy mały dział. A to znaczy, że na razie nie myślą o tym poważnie, robiąc testy. Pewnie dopiero jak dokonają jakiegoś „przełomu” rozszerzą zakres prac – chociaż osobiście wątpię, aby kiedykolwiek był to ważny czynnik rankujący. Raz – Matt sam powiedział, że robi błędy np. na Twitterze, Dwa – strona Google nie waliduje – dlaczego zatem coś, co jest obarczone większym ryzykiem (stylistyka) ma się liczyć, skoro technika budowy stron nie jest tutaj istotna?

Colin 26 lutego 2012, 21:39

Każda strona o programowaniu z fragmentami przykładowego kodu zawiera tysiące „błędów ortograficznych”.

Seo-Profi 26 lutego 2012, 22:14

Czyli kolejny sygnał, że raczej za szybko zmian w algorytmie w tym zakresie nie zobaczymy…

Polska 27 lutego 2012, 1:12

Gadu gadu, a samemu robimy błędy
„Aby oceniać strony pod kątek”
„nawet jak właściwie określi się jeżyk”
Bo PR zabiorą ;)

Seo-Profi 27 lutego 2012, 7:39

No popatrz, zaraz poszukam :) Jedną rzecz WordPressie ma dziwną – nie wiem czemu, ale nie zawsze podkreśla błędy :(

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *