Wyszukiwarka Google

Czy ban na domenę jest równoznaczny z banem na subdomenę

Brak komentarzy

Wybierając domenę nie zawsze podchodzimy do tematu strategicznie. Bardzo często (jeszcze) w celu zaoszczędzenia kilkudziesięciu złotych wybieramy tzw. domeny regionalne, które z racji swojej ceny są bardzo tanim rozwiązaniem. Z wyborem domeny regionalnej jest jednak związane pewne niebezpieczeństwo.

Jakiś czas temu na Forum Google dla Webmasterów pojawił się wątek, w którym autor pytał, co się dzieje z jego firmową domeną, która zniknęła z wyników wyszukiwania (strona była postawiona na subdomenie miasto.pl). Po sprawdzeniu okazało się, że za zniknięciem strony z indeksu stał … ban nałożony na domenę główną. Sprawa dotyczyła subdomeny jednego z urzędów miasta – osoba odpowiedzialna za stronę  „doprowadziła” do włamania na stronę, w wyniku czego został na niej umieszczony tekst, co spowodowało wykluczeniem domeny miasto.pl z indeksu.

I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. W przypadku wystąpienia powyższej sytuacji ban dotyka nie tylko domenę główną, ale i wszystkie subdomeny. Nie jest ważne to, że znajduje się na nich wartościowa treść – jako są zależne od swojej „matki” subdomeny są jej w pełni podporządkowane i jak ona łamie Wytyczne automatycznie konsekwencje tego faktu przenoszą się na subdomeny.

Co można zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji? Zdecydowanie dla domeny firmowej zalecam kupno domeny wyższego poziomu – pl, com.pl czy com/eu. Nie dość, że za spokój płacimy jedynie kilkadziesiąt złotych w skali roku, to jeszcze zyskujemy coś nie mniej ważnego – spokój. Nic nie może bowiem tak zaboleć, jak zniknięcie strony firmowej z wyszukiwarki. Warto postawić sobie pytanie, czy dla kilkudziesięciu złotych warto narażać stronę firmową na takie niebezpieczeństwo.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Dlaczego warto odwiedzać Forum Pomocy Google dla Webmasterów

W Sieci znajdziesz wiele miejsc, w których można porozmawiać na tematy związane z optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych. Warto zwrócić...

Zamknij