Optymalizacja stron
1 lutego 2010

W pozycjonowaniu sklepów internetowych bardzo ważne jest, aby skrypt, na którym jest postawiony sklep, był seofriendly.  Nie zawsze tak jest i często można oglądać ładne witryny, które jednak z punktu widzenia wyszukiwarki, a dokładniej mówiąc robotów, już takie nie są. Powody?

1. Bardzo często zapomina się o stosowaniu nagłówków (H1 – H6). Tymczasem właściwy ich podział jest jednym z kluczowych czynników decydujących o dobrych pozycjach strony w SERPach.

2. Rzadko używany jest canonnical tag, który odpowiada za wskazywanie wyszukiwarce Google głównej strony spośród kilku podobnych.

3. Niewłaściwe linkowanie wewnętrzne – co sprawia, że sklep nie jest optymalnie zaindeksowany.

4. Źle opisane pliki graficzne.

O Title i braku treści na stronie już nie wspominam.

Oczywiście nie wystarczy tylko wprowadzić w/w uwagi w życie, aby wejść do TOP10. Za nimi musi pójść odpowiednia promocja sklepu w Sieci. Jednak, podobnie jak samochód w zimie „będzie jechał” na letnich oponach po zaśnieżonej drodze, tak i niezoptymalizowany sklep będzie pojawiał się w SERPach. Na pewno jednak nie tam, gdzie byśmy go chcieli widzieć :)

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *