1 lutego 2010 | Aktualizacja: 31 stycznia 2016
Optymalizacja stron

W pozycjonowaniu sklepów internetowych bardzo ważne jest, aby skrypt, na którym jest postawiony sklep, był seofriendly.  Nie zawsze tak jest i często można oglądać ładne witryny, które jednak z punktu widzenia wyszukiwarki, a dokładniej mówiąc robotów, już takie nie są. Powody?

1. Bardzo często zapomina się o stosowaniu nagłówków (H1 – H6). Tymczasem właściwy ich podział jest jednym z kluczowych czynników decydujących o dobrych pozycjach strony w SERPach.

2. Rzadko używany jest canonnical tag, który odpowiada za wskazywanie wyszukiwarce Google głównej strony spośród kilku podobnych.

3. Niewłaściwe linkowanie wewnętrzne – co sprawia, że sklep nie jest optymalnie zaindeksowany.

4. Źle opisane pliki graficzne.

O Title i braku treści na stronie już nie wspominam.

Oczywiście nie wystarczy tylko wprowadzić w/w uwagi w życie, aby wejść do TOP10. Za nimi musi pójść odpowiednia promocja sklepu w Sieci. Jednak, podobnie jak samochód w zimie “będzie jechał” na letnich oponach po zaśnieżonej drodze, tak i niezoptymalizowany sklep będzie pojawiał się w SERPach. Na pewno jednak nie tam, gdzie byśmy go chcieli widzieć :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii