Search Console

Czas spędzony na pobieraniu strony (w milisekundach) – fluktuacje w Search Console

Jedną z wielu przydatnych opcji w Search Console jest informacja o czasie, jaki potrzebuje Googlebot na poranie zawartości strony. Wykres, jak zobaczymy poniżej, nie jest jednak linią prostą, widać na nim fuktuacje – dlaczego?

Zmiany czasu spędzonego na pobieraniu strony wynikają z różnicy w wielkości (ciężarze) analizowanych stron. Jak to bywa w obrębie witryny niektóre strony zawsze są większą (cięższe), a co za tym idzie Googlebot potrzebuje więcej czasu na to, aby je pobrać – i dlatego na wykresie w Search Console widać „góry i doliny”

Analiza wykresu pozwala wykryć nieprawidłowości

Warto do czasu do czasu zaglądać w to miejsce, ponieważ pozwala to np. zdiagnozować problemy ze stroną/serwerem – jak chociażby w tym przypadku

Widać bardzo wyraźnie, że strona „wpadła w tarapaty”, z których udało się jej jednak wydostać i obecnie wykres wygląda już znacznie lepiej (czas wczytywania strony powyżej 8 sekund skutecznie zniechęci do poruszania się po niej,a  co za tym idzie jej właściciel, w przypadku domeny firmowej, nie będzie mógł pozyskiwać zleceń/zamówień/kontaktów, co dla e-biznesu jest zabójcze).

Warto dodać jeszcze, że gwałtowne zwiększenie czasu, jaki robot potrzebował na analizę strony, wynikało z niepoinformowania przez Klienta o zmianach, jakie wdrożył na stronie. W ich wyniku zaczął spadać gwałtownie ruch oraz wartość sprzedaży w sklepie. W trakcie rozwiązywania problemu okazało się, że dodatkowo zostały zmienione adresy url (ich struktura), przy jednoczesnym braku ustawienia przekierowań 301.

Na szczęście udało się to wychwycić i teraz trwają prace nad wyprostowaniem tego, co zostało zepsute.

Uczulam w tym miejscu tych wszystkich, którzy zlecili firmie SEO nadzór nad swoją stroną, aby konsultować z nią wszelkie zmiany – już kilka razy Klient uważał, że „to nic takiego”, że nie ma potrzeby informowania, a skończyło się na gwałtownym spadku ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania – w skrajnym przypadku ruch na tematycznym portalu spadł o trochę ponad 90% !

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1379 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Chcesz pozyskiwać więcej Klientów z Google?

Tak, chcę >>

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *