Search Console
26 maja 2018

Jedną z wielu przydatnych opcji w Search Console jest informacja o czasie, jaki potrzebuje Googlebot na poranie zawartości strony. Wykres, jak zobaczymy poniżej, nie jest jednak linią prostą, widać na nim fuktuacje – dlaczego?

Zmiany czasu spędzonego na pobieraniu strony wynikają z różnicy w wielkości (ciężarze) analizowanych stron. Jak to bywa w obrębie witryny niektóre strony zawsze są większą (cięższe), a co za tym idzie Googlebot potrzebuje więcej czasu na to, aby je pobrać – i dlatego na wykresie w Search Console widać „góry i doliny”

Analiza wykresu pozwala wykryć nieprawidłowości

Warto do czasu do czasu zaglądać w to miejsce, ponieważ pozwala to np. zdiagnozować problemy ze stroną/serwerem – jak chociażby w tym przypadku

Widać bardzo wyraźnie, że strona „wpadła w tarapaty”, z których udało się jej jednak wydostać i obecnie wykres wygląda już znacznie lepiej (czas wczytywania strony powyżej 8 sekund skutecznie zniechęci do poruszania się po niej,a  co za tym idzie jej właściciel, w przypadku domeny firmowej, nie będzie mógł pozyskiwać zleceń/zamówień/kontaktów, co dla e-biznesu jest zabójcze).

Warto dodać jeszcze, że gwałtowne zwiększenie czasu, jaki robot potrzebował na analizę strony, wynikało z niepoinformowania przez Klienta o zmianach, jakie wdrożył na stronie. W ich wyniku zaczął spadać gwałtownie ruch oraz wartość sprzedaży w sklepie. W trakcie rozwiązywania problemu okazało się, że dodatkowo zostały zmienione adresy url (ich struktura), przy jednoczesnym braku ustawienia przekierowań 301.

Na szczęście udało się to wychwycić i teraz trwają prace nad wyprostowaniem tego, co zostało zepsute.

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Uczulam w tym miejscu tych wszystkich, którzy zlecili firmie SEO nadzór nad swoją stroną, aby konsultować z nią wszelkie zmiany – już kilka razy Klient uważał, że „przecież nic takiego nie robił, więc po co miał informować” – a skończyło się na gwałtownym spadku ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania (w skrajnym przypadku ruch na tematycznym portalu spadł o trochę ponad 90% !)

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *