Wyszukiwarka Google
20 czerwca 2018

Wczoraj wspomniałem, że od lipca Chrome będzie wyświetlać komunikat o niezabezpieczonej witrynie dla stron nie posiadających wdrożonego SSLa. Minał jeden dzień i (jakby w odpowiedzi) Google zaczęło rozsyłać informacje dla właścicieli stron, posiadających zweryfikowane usługi w Search Console

Od lipca 2018 r. Chrome (wersja 68) będzie wyświetlać ostrzeżenie „NIEZABEZPIECZONA” na wszystkich otwieranych stronach obsługiwanych przez protokół HTTP.

Aby ostrzeżenie „Niezabezpieczona” nie wyświetlało się, gdy użytkownik otworzy Twoją witrynę, musi być ona wyświetlana przez HTTPS. Przenieś swoją witrynę do HTTPS, by uniknąć wyświetlania ostrzeżenia i chronić dane użytkowników.

Tak wygląda pełna treść komunikatu, jaki dostałem przed chwilą dla jednej witryny

Dla osób chcących dowiedzieć się czegoś więcej o protokole https przygotowano stosowne informacje.

Czy warto przechodzić na https?

Wspominałem przy okazji wcześniejszych publikacji, że nie zaobserwowałem wzrostów wynikających z wdrożenia https na stronie. Https to jednak nie tylko oficjalny czynnik rankingowy Google – ale i pełniejsze dane w Google Analytics czy poczucie bezpieczeństwa osób odwiedzających naszą witrynę.

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Decyzja o wdrożeniu https musi być podjęta świadomie, aby nie było tak, jak w zaobserwowanych dyskusjach na forach, gdzie webmasterzy, licząc tylko na wzrosty w Google, wdrażali https’a, aby po kilku miesiącach (nie widząc wzrostów pozycji) wracać do http :).

GD Star Rating
loading...
Chrome zacznie wyświetlać ostrzeżenia dotyczące zabezpieczeń w witrynie, Chrome zacznie wyświetlać ostrzeżenia dotyczące zabezpieczeń w witrynie, 10.0 out of 10 based on 2 ratings Chrome zacznie wyświetlać ostrzeżenia dotyczące zabezpieczeń w witrynie
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii