Filtry, bany, Search Console

Case study – nieaktualne dane w Narzędziach a wyjście z filtra

Case study - prośba o ponowne rozpatrzenie w/s wyjścia z filtraMam do czynienia teraz z takim case’em właśnie, o którym już pisałem na blogu – strona dostała komunikat o zdjęciu kary, ale w Narzędziach nadal jest komunikat o karze, ba – teraz dotyczy on całości serwisu.

Mimo, że sytuacja wydała mi się dziwna – nie dostałem informacji o nowym filtrze – to jednak wysłałem prośbę o ponowne rozpatrzenie ciekaw tego, jaką (czym w ogóle) odpowiedź dostanę; RR zaś wysłałem z prostego powodu, ponieważ ruch spadł tak, jakby na stronę był nałożony filtr!

Przypomnę, że strona wyszła z filtra…

Zobaczmy na poniższy wykres

Filtr stary a nowyNa zielono zaznaczyłem datę otrzymania następujące powiadomienia – informacji o zdjęciu filtra

Zespół ds. spamu podjął wcześniej działania wobec Twojej witryny, ponieważ nie była ona zgodna z naszymi wskazówkami dotyczącymi jakości. Po rozpatrzeniu prośby o ponowne rozpatrzenie zmieniliśmy zakres podejmowanych działań, ale witryna lub prowadzące do niej linki wciąż są niezgodne ze wskazówkami dotyczącymi jakości. Jeśli chcesz zobaczyć, jakie czynności podejmujemy aktualnie wobec Twojej witryny, wejdź na stronę Ręczne działania w Narzędziach dla webmasterów. Może minąć trochę czasu, nim najnowsze aktualizacje stanu witryny zostaną odzwierciedlone na tej stronie i w wynikach wyszukiwania. Na stronie Ręczne działania możesz również ponownie poprosić o rozpatrzenie witryny.

Na czerwono – datę zdjęcia filtra plus …. pojawienia się nowej informacji w Narzędziach w działaniach ręcznych

Zespół ds. spamu podjął wcześniej działania wobec Twojej witryny, ponieważ nie była ona zgodna z naszymi wskazówkami dotyczącymi jakości. Po przeanalizowaniu Twojej prośby o ponowne rozpatrzenie wycofaliśmy te działania.

Informacje o działaniach podejmowanych obecnie wobec Twojej witryny znajdują się na stronie Ręczne działania w Narzędziach dla webmasterów. Może minąć trochę czasu, nim najnowsze aktualizacje stanu witryny zostaną odzwierciedlone na tej stronie i w wynikach wyszukiwania.

Zgodnie z danymi dotyczącymi ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania wychodzi na to, że … strona wyszła z filtra po to, aby wejść weń na nowo. Tylko, że jedna rzecz nie dawała mi spokoju – dlaczego nie ma komunikatu o nałożonym filtrze?

Pikanterii całej sytuacji dodaje fakt, że w wyniku całej sytuacji … ruch z Google spadł – do poziomu, na jakim był w czasie nałożonego wcześniej filtra.

Wyszedłem z założenia, że to pewnie jest bug – wysłałem zatem od razu prośbę o ponowne rozpatrzenie. No i czekałem na odpowiedź. Dwa dni temu coś zaczęło się dziać „dziwnego” ze stroną – na zielono zaznaczyłem dzień, w którym w Google Analytics „nagle” zaczął być widoczny wzrost ruchu z SERPów; sprawdziłem Narzędzia – nadal był brak informacji na moje RR; sprawdziłem sekcję „Działania ręczne” – informacja o filtrze wciąż tam była.

wyjście z filtra witryny

Taki stan rzeczy utrzymywał się w drugim dniu (kolejny na wykresie), i w trzecim….

Dzisiaj wchodzę na domenę i … zniknęła informacja z Działania ręczne – aby było ciekawie: nie dostałem odpowiedzi na moją ostatnią RR.

Moim zdaniem ta sytuacja w 100% dotyczy sprawy o chwilowym nieaktualnym wskazywaniu stanu witryny w Działania ręczne. Pojawia się jednak pytanie: „Czy gdybym nie napisał RR domena wyszłaby z filtra?”

Przyznam, że mam mieszane uczucia – kilka dni przed otrzymaniem informacji o wyjściu z filtra zaczęły się wejścia na stronę z naturalnych wyników wyszukiwania (tak, jakby filtr zaczął już puszczać), zaś w dniu, w którym strona wyszła z filtra – ilość ta spadła do poziomu sprzed filtra? Dlaczego ruch zaczął się generować kilka dni po tym, jak napisałem powtórną RR’kę?

Sprawę przekazałem do Google – mam nadzieje, że ten case będzie pomocny w usprawnieniu systemu informowania webmastera o stanie jego witryny pod kątem zgodności ze Wskazówkami Google dla Webmasterów :)

Jeżeli miałeś stronę w filtrze weź proszę udział w ankiecie.

GD Star Rating
loading...
Case study - nieaktualne dane w Narzędziach a wyjście z filtra, Case study - nieaktualne dane w Narzędziach a wyjście z filtra, 7.0 out of 10 based on 3 ratings Case study - nieaktualne dane w Narzędziach a wyjście z filtra

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Sławek 18 stycznia 2014, 10:51

Sebastian Ty to masz przypadki :) Ja na swoich stronach takiego zamieszania nie miałem. Ale to, że w Google panuje pewien bałagan to fakt. Na jednej se swoich stron miałem taki przypadek, że jako przykład nienaturalnych linków dostałem 2 z 3, które na 100% były usunięte od 2 miesięcy.

Sebastian Miśniakiewicz 18 stycznia 2014, 12:25

No, mam, mam – rózne osoby trafiają do mnie i pewnie stąd większe prawdopodobieństwo takich „prezentów” :)
Co do bałaganu, ech – od dawien, dawna pisze, że przykłady to PRZYKŁADY SCHEMATÓW – muszę chyba napisac krótki wpis na ten temat….

Mateusz 18 stycznia 2014, 18:51

Jak dla mnie jest coraz większy bałagan i samo google nie ogarnia tego wszystkiego. Coraz częściej się zastanawiam po co są te wszystkie ceregiele, skoro np. wyprzedza mnie strona niezoptymalizowana, posiadająca 100 backlinków, nie przedstawiająca żadnej wartości, z ukrytymi listami słów kluczowych w kolorze tła…

Sebastian Miśniakiewicz 18 stycznia 2014, 18:56

Spam zawsze będzie próbował się wbić – pytanie, czy ta strona będzie w topie za 6 miesięcy – co innego wbić się w topy, a co innego – w nich pozostać.
Swego czasu na PiO była bardzo znana osoba, co xrumerem robiła cuda – jakoś o niej już nie słyszę, chyba nie wymaga to komentarza…

Denis Wróbel 20 stycznia 2014, 11:00

A ja czekam cały czas na informację o tym czy mi pozytywnie rozpatrzą kolejną prośbę. Przejrzałem dokładnie wszystkie linki i filtra dostałem za to, że ktoś powielał wikipedią z moim linkiem na tej stronie… Zobaczymy co odpowiedzą.

Sebastian Miśniakiewicz 20 stycznia 2014, 11:09

Też miałem taką sytuację – link do strony, która ma filtr, jest w przypisach w wielu kopiach Wiki – ale niestety nawet jak strona wyjdzie to nie będę miał 100% pewności, że to „przez Wikipedię”.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *