Filtry, bany, Optymalizacja stron

Brak cierpliwości i pracy przy stronie Klientowi SIĘ NIE OPŁACA

Zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach w algorytmie Google sprawiły, że mniej piszę o złych praktykach w procesie pozycjonowania – Google więcej uwagi poświęca jakości stron i linkom, co przekłada się na dłuższy czas potrzebny do osiągnięcia wysokich, a jednocześnie stabilnych, pozycji w wyszukiwarce.

Jedna rzecz się nie zmieniła – Klienci nadal chcą szybkich efektów. Dlatego postanowiłem napisać artykuł „O braku cierpliwości, lenistwie i arogancji Klientów firm SEO, który miał na celu zwrócić uwagę na problemy we współpracy między firmą SEO, a jej Klientem, leżące po stronie tego drugiego.

Wpis spotkał się z ciepłym przyjęciem, postanowiłem go zatem rozszerzyć – a dokładniej pokazać, że brak cierpliwości strony jest niezbędny w procesie budowania widoczności w Google.

Diabeł tkwi w szczegółach – czyli w linkach, treści witryn oraz budowie marki

Właściciel jednej strony chciał szybkich, natychmiastowych efektów. Dwa razy podchodzono do tematu, dwa razy skończyło się na chęciach; w międzyczasie konkurencja mocno pracowała przy stronach, co przełożyło się na spadek widoczności strony Klienta.

Nowa firma obiecała mu to, co chciał – czyli szybkie efekty; zaczęła, bez optymalizacji i rozwoju strony, „pozyskiwać naturalne linki”, w praktyce spamować fora i blogi sztucznymi komentarzami o usługach danej firmy plus tworzyć zaplecze; przyjęta przez firmę strategia zadziałała jak widać na poniższej grafice

Do spadku widoczności w Google nie jest jednak wymagane, aby e-marketing został „położony na całej linii”. Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowałem trzy obszary, na których Klienci mają problem z cierpliwością:

Są to:

  1. linki,
  2. treść w obrębie serwisu
  3. promocja serwisu

Linków niekiedy lepiej „nie ruszać”

Google potrafi samodzielnie ignorować linki – i muszę przyznać, że w końcu robi to dobrze; często widzę, jak strona idzie powoli, ale pewnie, w górę bez użycia disavow toola.

Zrzekanie/usuwanie linków jest „delikatną sprawą” – w wyniku nie właściwych prac przy linkach strona może spaść, a nie wzrosnąć, w wynikach naturalnych. Rolą firmy SEO jest przedstawienie Klientowi plusów i minusów obydwu rozwiązań (nieużywania i używania disavow toola) i zaproponowanie optymalnego rozwiązania.

Obecnie (na podstawie przeprowadzonych analiz) najczęściej sugeruję „zostawienie linków Googlowi” – algorytm potrafi poradzić sobie z nienaturalnymi linkami, oczywiście pod warunkiem, że przestaliśmy je zdobywać – widoczność strony potrafi szybko się poprawiać, co zauważa coraz więcej osób:

zdejmowanie filtra algorytmicznego - praca przy stronie

Bez treści na stronie nie ma pozycji

Nie do każdego właściciela strony dociera, jak ważne jest to, aby strona ukazywała go jako eksperta.  Nierzadko nie chce on zgodzić się np. na dostosowanie oferty do zapytań generowanych przez osoby odwiedzające stronę, o prowadzeniu bloga firmowego już nie wspominając. Strona mu się podoba i „tak ma zostać”.

Poniższy, przykładowy,  wykres pokazuje jednak co się stanie z widocznością strony w wyszukiwarce, gdy uda się Klienta”zmusić” do optymalizacji serwisu

zdejmowanie filtra ręcznego - praca przy stronie

Promocja marki to zadanie właściciela serwisu

W przypadku strony należy  dać się poznać jako specjalista.

Nierzadko można usłyszeć usłyszeć „ja nie mam czasu na tego typu działania”. I dlatego nic dziwnego, że promocją marki w Internecie zajmuje się sama firma SEO, która pisze komentarze postaci: „Ostatnio zastanawiam się nad kupnem ekspresu do kawy, Znalazłem taki (LINK) – co o tym sądzicie”.

Dziwię się nie tylko Klientom, że aprobują takie działania. Dziwię się firmom SEO, że to robią. Nie jest trudno „złapać kogoś za rękę”, co pokazuje sytuacja z USA, gdzie w 2013 roku 19 firm zapłaciło 350.000 USD kary za pisanie nieprawdziwych komentarzy. Może jak u nas ktoś zapłaci karę to problem „spamszeptanki” zostanie zlikwidowany

Dziwię się, że właściciele firm nie chcą promować swojej marki – poniższy wykres pokazuje zmiany w widoczności strony po tym, jak zaczną to robić

Podsumowanie – dla Klienta firmy SEO

Celem wpisu było pokazanie, że cierpliwość, połączona z pracą przy stronie, jest elementem podstawowym do tego, aby zwiększyć widoczność strony w Google – jeżeli chcesz mieć Klientów z wyszukiwarki Google należy wziąć się do pracy, a nie „zrzucać wszystko” na firmę SEO.

Podsumowanie – dla firmy SEO

Jeżeli chcesz, aby Twój Klient był zadowolony z efektów promocji marki do znudzenia powtarzaj mu

  1. Cierpliwość jest podporą słabych, niecierpliwość ruiną mocnych
  2. Śpiesz się powoli
  3. Bez pracy nie ma kołaczy

Pamiętaj – nie każdy potencjalny Klient zostanie Twoim Klientem; nie powinieneś być zainteresowany współpracą z kimś, kto chce być widoczny w Google, ale nie chce się do tego przyłożyć.

GD Star Rating
loading...
Brak cierpliwości i pracy przy stronie Klientowi SIĘ NIE OPŁACA, Brak cierpliwości i pracy przy stronie Klientowi SIĘ NIE OPŁACA, 10.0 out of 10 based on 3 ratings Brak cierpliwości i pracy przy stronie Klientowi SIĘ NIE OPŁACA

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1362 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *