4 lutego 2011 | Aktualizacja: 30 grudnia 2012
Wyszukiwarka Google

Bardzo ciekawy artykuł został opublikowany parę dni temu na blogu Google – jak w temacie. No, no – poważne “zarzuty” ….

Temat pojawiał się już wcześniej: Danny Sullivan’s napisał ost: “Google: Bing is Cheating, Copying Our Search Results” – w odpowiedzi Microsoft oznajmił “We do not copy Google’s results.

Nie “uspokoiło” to jednak Google, które postanowiło udowodnić, że … jednak to jego stanowisko jest prawdziwe – i na oficjalnym blogu Google przedstawiło wnioski z własnego “śledztwa”.

Ponieważ temat jest ciekawy, przedstawię tutaj najważniejsze punkty tego stwierdzenia – więcej informacji znajdziecie w oryginalnym wpisie na blogu Google.

Otóż już jakiś czas wcześniej Google zorientowało się, że w wyszukiwarce Bing na pierwszych miejscach nad wyraz “podejrzanie często” prezentowane są internautom te same wyniki, co w Google – dotyczyło to zapytań, które zawierały błędy w pisowni.

Po nabraniu podejrzeń co do “niecnych praktyk” konkurenta postanowiono (w bardzo sprytny sposób) “złapać Bing’a”. Jak? Wybrani pracownicy Google stworzyli wyniki wyszukiwania dla “bzdurnych” zapytań, a następnie, używając wyszukiwarki IE … klikali w nie – po czym okazało się, że wpisy te zostały bardzo ładnie zaindeksowane przez Google – wcześniej nie było ich zaś w Bingu :)

Jak można przeczytać na wpisie na blogu, prawdopodobnie w indeksowaniu wpisów pomaga Bing Toolbar oraz … po prostu sami użytkownicy IE, co potwierdzono w w/w “doświadczeniu.

Co teraz? No cóż, my mamy swoje “wojenki i potyczki”, “wielcy” mają swoje “wojny”. Na pewno Bing szykuje kontruderzenie. Jakie – o tym zapewne przekonamy się już niedługo :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii