Search Console

Będzie więcej powiadomień w Narzędziach Google

1 Komentarz

Dwa dni temu dostałem od Google takie oto powiadomienie

Witamy,

Wiemy, że kondycja Twojej witryny jest dla Ciebie ważna. Aby informować Cię na bieżąco o jej stanie, od teraz Narzędzia dla webmasterów automatycznie wyślą Ci powiadomienie e-mail, jeśli wykryjemy problemy z Twoją witryną o dużym lub krytycznym znaczeniu.

Takie e-maile wysyłamy tylko w razie problemów, które naszym zdaniem mają istotny wpływ na kondycję Twojej witryny lub jej pozycję w wynikach wyszukiwania, i jeśli dobrze wiemy, jak je rozwiązać. E-maila otrzymasz np. wtedy, gdy w trakcie indeksowania Twoich stron wykryjemy złośliwe oprogramowanie lub znacznie więcej błędów niż zwykle.

W większości witryn takie problemy występują rzadko. Jeśli jakiś pojawi się w Twojej witrynie, w danym okresie prześlemy Ci ograniczoną liczbę e-maili na ten temat, tak by nie zapełnić skrzynki odbiorczej.

Jeśli nie chcesz otrzymywać żadnych e-maili z Narzędzi dla webmasterów, zmień ustawienia przekazywania wiadomości na https://www.google.com/webmasters/tools/preferences.

Mamy nadzieję, że taki sposób informowania na bieżąco o poważnych problemach z kondycją Twojej witryny będzie przydatny.

Więcej informacji o Narzędziach dla webmasterów i tworzeniu witryn dobrze współpracujących z Google znajdziesz na http://www.google.com/webmasters.

Zespół Narzędzi dla webmasterów


© 2012 Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043Przesyłamy to obowiązkowe powiadomienie e-mail o usłudze, by poinformować o ważnych zmianach na Twoim koncie Narzędzi Google dla webmasterów.

Kiedy nowe powiadomienia od Google w Narzędziach?Wszystko wskazuje na to, że niedługo możemy się spodziewać kolejnych komunikatów ze strony Google.

Osobiście uważam, że to dobry krok. Internet staje się coraz bardziej nieodzownym medium w naszym życiu – wzrastająca rola, jaka pełni on w procesie reklamowania dóbr i usług dzisiaj nie podlega żadnej dyskusji. Kilka dni temu czytałem, że Agora zwalnia 10% załogi – jest to tylko potwierdzenie, że trendu coraz większego znaczenia Internetu w naszym życiu nie można lekceważyć; że jest on mocny i każdy musi się z nim liczyć.

Jest jeszcze jeden pozytyw większego „spamu” w Narzędziach. W dobie myślenia o SEO tylko/przeważnie w kategoriach linków kolejne powiadomienia wymuszają na branży SEO większą dbałość o jakość nie tylko prowadzonych prac przy promocji stron, ale także i dbanie o same witryny. Bardzo często teraz jest tak, że problem z widocznością strony jest widoczny po dodaniu witryny do Narzędzi. Dziwię się, że nadal tak mało osób decyduje się na to, aby korzystać z tego coraz bardziej rozbudowanego „kombajnu”. A przecież wcale nie trzeba logować się do Narzędzi codziennie – ustawiając przesyłanie powiadomień na emaila mamy pewność, że jesteśmy na bieżąco – cały czas trzymając rękę na pulsie.

Zastanawiam się, czy ten komunikat to nie „przystawka” przed updatem Pingwina. Na pewno jest to jasny komunikat do właścicieli stron: „Chcesz mieć pewność, że z Twoją stroną jest wszystko dobrze (w Google)? Dodaj ją do naszego systemu”. Wiele osób powie, że po co, że Google będzie wszystko o nas wiedzieć. No cóż – mamy do wyboru – albo korzystać z trendów i iść z nimi (Internet w promocji firmy to nie okazja, to obowiązek), albo … przejść na „wcześniejszą emeryturę” (firmy SEO) lub zmienić biznes na taki, który nie wymaga reklamy w Sieci (Klienci). No ale skoro zakłady pogrzebowe się reklamują to chyba nie ma takiej branży, której by się to nie opłacało :)

Adwords zakładu pogrzebowego

GD Star Rating
loading...
Będzie więcej powiadomień w Narzędziach Google, Będzie więcej powiadomień w Narzędziach Google, 8.0 out of 10 based on 6 ratings Będzie więcej powiadomień w Narzędziach Google
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Michał Dębiec - MoimiOczami.pl 14 września 2012, 9:25

Mnie bardzo cieszy rozwój komunikatów w GWT. Będę namawiał Google, aby poważne braki w dostępności strony (accessibility) również były komunikowane z dużym priorytetem. W końcu czytniki ekranu dla osób niewidomych działają jak roboty, więc cele są zbieżne.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Tiffany Oberoi z działu SQT Google
Wniosek o ponowne rozpatrzenie strony w Google – co warto wiedzieć?

Ostatnimi czasy coraz więcej webmasterów ma "okazję" zmierzyć się z tzw. wnioskiem o powtórne rozpatrzenie. Jest to formularz, który należy...

Zamknij