Search Console
13 września 2012
Kiedy nowe powiadomienia od Google w Narzędziach?

Dwa dni temu dostałem od Google takie oto powiadomienie

Witamy,

Wiemy, że kondycja Twojej witryny jest dla Ciebie ważna. Aby informować Cię na bieżąco o jej stanie, od teraz Narzędzia dla webmasterów automatycznie wyślą Ci powiadomienie e-mail, jeśli wykryjemy problemy z Twoją witryną o dużym lub krytycznym znaczeniu.

Takie e-maile wysyłamy tylko w razie problemów, które naszym zdaniem mają istotny wpływ na kondycję Twojej witryny lub jej pozycję w wynikach wyszukiwania, i jeśli dobrze wiemy, jak je rozwiązać. E-maila otrzymasz np. wtedy, gdy w trakcie indeksowania Twoich stron wykryjemy złośliwe oprogramowanie lub znacznie więcej błędów niż zwykle.

W większości witryn takie problemy występują rzadko. Jeśli jakiś pojawi się w Twojej witrynie, w danym okresie prześlemy Ci ograniczoną liczbę e-maili na ten temat, tak by nie zapełnić skrzynki odbiorczej.

Jeśli nie chcesz otrzymywać żadnych e-maili z Narzędzi dla webmasterów, zmień ustawienia przekazywania wiadomości na https://www.google.com/webmasters/tools/preferences.

Mamy nadzieję, że taki sposób informowania na bieżąco o poważnych problemach z kondycją Twojej witryny będzie przydatny.

Więcej informacji o Narzędziach dla webmasterów i tworzeniu witryn dobrze współpracujących z Google znajdziesz na http://www.google.com/webmasters.

Zespół Narzędzi dla webmasterów


© 2012 Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043Przesyłamy to obowiązkowe powiadomienie e-mail o usłudze, by poinformować o ważnych zmianach na Twoim koncie Narzędzi Google dla webmasterów.

Kiedy nowe powiadomienia od Google w Narzędziach?Wszystko wskazuje na to, że niedługo możemy się spodziewać kolejnych komunikatów ze strony Google.

Osobiście uważam, że to dobry krok. Internet staje się coraz bardziej nieodzownym medium w naszym życiu – wzrastająca rola, jaka pełni on w procesie reklamowania dóbr i usług dzisiaj nie podlega żadnej dyskusji. Kilka dni temu czytałem, że Agora zwalnia 10% załogi – jest to tylko potwierdzenie, że trendu coraz większego znaczenia Internetu w naszym życiu nie można lekceważyć; że jest on mocny i każdy musi się z nim liczyć.

Jest jeszcze jeden pozytyw większego „spamu” w Narzędziach. W dobie myślenia o SEO tylko/przeważnie w kategoriach linków kolejne powiadomienia wymuszają na branży SEO większą dbałość o jakość nie tylko prowadzonych prac przy promocji stron, ale także i dbanie o same witryny. Bardzo często teraz jest tak, że problem z widocznością strony jest widoczny po dodaniu witryny do Narzędzi. Dziwię się, że nadal tak mało osób decyduje się na to, aby korzystać z tego coraz bardziej rozbudowanego „kombajnu”. A przecież wcale nie trzeba logować się do Narzędzi codziennie – ustawiając przesyłanie powiadomień na emaila mamy pewność, że jesteśmy na bieżąco – cały czas trzymając rękę na pulsie.

Zastanawiam się, czy ten komunikat to nie „przystawka” przed updatem Pingwina. Na pewno jest to jasny komunikat do właścicieli stron: „Chcesz mieć pewność, że z Twoją stroną jest wszystko dobrze (w Google)? Dodaj ją do naszego systemu”. Wiele osób powie, że po co, że Google będzie wszystko o nas wiedzieć. No cóż – mamy do wyboru – albo korzystać z trendów i iść z nimi (Internet w promocji firmy to nie okazja, to obowiązek), albo … przejść na „wcześniejszą emeryturę” (firmy SEO) lub zmienić biznes na taki, który nie wymaga reklamy w Sieci (Klienci). No ale skoro zakłady pogrzebowe się reklamują to chyba nie ma takiej branży, której by się to nie opłacało :)

Adwords zakładu pogrzebowego

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Michał Dębiec - MoimiOczami.pl 14 września 2012, 9:25

Mnie bardzo cieszy rozwój komunikatów w GWT. Będę namawiał Google, aby poważne braki w dostępności strony (accessibility) również były komunikowane z dużym priorytetem. W końcu czytniki ekranu dla osób niewidomych działają jak roboty, więc cele są zbieżne.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii