Search Console, Wyszukiwarka Google

Ban za pad serwera?

Coraz bardziej podoba mi się otwartość Google w zakresie informowania o przyczynach usunięcia strony z indeksu. Właśnie na Twitterze znalazłem następującego tweeta, przekazanego przez JohnaMu, zatem pewne źródło :) (pracownik Google):

Think you’ve been banned by Google? Check in Webmaster Tools to make sure your site wasn’t down when it was crawled

„Jeżeli sądzisz, że dostałeś bana od Google, sprawdź w Narzędziach, czy strona działała podczas wizyty robota.”

O tym, że trzeba dbać o zachowanie ciągłości działania strony przy jej przenoszeniu na nowy serwer wiadomo od dawna. A nadal zdarzają się sytuacje, gdzie webmaster wyłącza starą wersję strony na np. dwa dni i włącza nową dopiero po przeniesieniu. Niekiedy taka praktyka może spowodować nie dość, że czasowe zniknięcie strony z Google, to jeszcze obniżenie dotychczasowych pozycji z SERPów nawet na kilka miesięcy…

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Michał 18 października 2011, 10:01

Na bank można polecieć w dół podczas awarii serwera itp., ale czy bana to już sie nie wypowiem :) Miałem taka sytuację, gość nie przedłużył hostingu, a domenę miał jeszcze wykupioną, no i na kilka, kilkanaście dni strony nie było, spadł z top10 gdzieś na 4 stronę, powrót trwał długo.

Seo-Profi 18 października 2011, 10:16

U mnie kiedyś też osoba miała wykupiony serwer. Pojechała na wakacje, serwer wygasł, nie dostała info, po powrocie zanim strona wróciła, to suma summarum zajęło to miesiąc czasu – gdzie w branży noclegowej jest to baaardzo długi okres, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym. Często też niestety jest i tak, że Klientom strony czy serwery zamawiają firmy, które potem zwyczajnie nie forwardują emaili z fakturami proforma, przez co świadomie/nieświadomie narażają takie strony na spadki w Google.
A jak sam napisałeś – powroty trwają często długo. Jakby nie patrzeć na to cierpi reputacja strony i ostatnio chyba nawet sam Matt się na ten temat wypowiadał – że długi pad może negatywnie odbić się na postrzeganiu strony przez Google…

Michał 18 października 2011, 10:21

Dlatego też, jakby na to nie patrzeć, dobry hosting to podstawa :) Chociaż dla klientów może wydać się to dziwne.

Seo-Profi 18 października 2011, 10:23

Klienta trzeba przekonać do tego, że bez dobrego serwera wiele ryzykuje. Mnie nadal dziwią sytuacje, gdzie firmy wydają miliony na (niekiedy bezsensowne) kampanie, a żałują na dobry serwer. Tym bardziej, że dobry serwer można mieć w Polsce już za 40 zł netto…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *