Optymalizacja stron
2 grudnia 2013

Sklep internetowyLinkowanie wewnętrzne to bardzo ważna rzecz w sklepie. Zgodnie z informacjami uzyskanymi podczas jednego z HO z Johnem nawet składający się z kilku tysięcy stron serwis może spokojnie egzystować bez sitemapy – przy założeniu jednak , że linkowanie wewnętrzne jest dobrze zaimplementowane.

Złe linkowanie wewnętrzne nie tylko nie sprzyja szybkiemu indeksowaniu nowych stron, ale i zmian dokonywanych na stronach produktowych – o ile nowe produkty często znajdują się na stronie głównej czy też na pierwszych stronach kategorii (czyli na stronach serwisu dostępnych o jeden klik od strony głównej) to już zmiana w obrębie produktu dodanego do sklepu przed x tygodniami wcale nie musi się szybko zaindeksować. Stronę główną bot odwiedza i wielokrotnie w ciągu godziny – trudno dostępną podstronę – nawet raz na …. rok.

Jak zadbać o dobre linkowanie wewnętrzne?

  • strona główna – lista ostatnio dodanych produktów; można użyć dodatkowo innych zestawień, np. ostatnie produkty zakupione w sklepie
  • strona kategorii – j/w, ale z danej kategorii (myślmy o użytkowniku)
  • strona produktu – podobne produkty, najlepiej z danej kategorii; można rozszerzyć także ich listę o zbiór najczęściej kupowanych, oglądanych czy ocenianych produktów – też najlepiej z danej kategorii.

Oczywiście najlepiej, jak zawartość tych list będzie się wyświetlała losowo i odświeżała przy każdorazowym odświeżeniu strony – wtedy przy częstych wizytach bota na głównych stronach serwisu zwiększymy do optimum liczbę stron, które będzie on mógł odwiedzić, w celu indeksacji/indeksacji wprowadzonych na nich zmian.

Pamiętajmy jednak, że nawet dobrze zlinkowany wewnętrznie sklep, ale ze słabą treścią – nieunikalna np. – może mieć problemy z osiągnięciem wysokiego stopnia indeksacji. Google nie lubi duplikatów – co jest szczególnie ważne przy sklepach, z których wiele bazuje na tych samych opisach produktów dostarczanych przez ich producentów.

Prowadzisz własny sklep internetowy i zaciekawił Ciebie wpis?

Zobacz inne artykuły zgrupowane pod tagiem audyt sklepu internetowego.

Inne zagadnienia, aktualności i ciekawostki znajdziesz w dziale optymalizacja sklepu internetowego.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii