Optymalizacja stron

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – linkowanie wewnętrzne

Sklep internetowyLinkowanie wewnętrzne to bardzo ważna rzecz w sklepie. Zgodnie z informacjami uzyskanymi podczas jednego z HO z Johnem nawet składający się z kilku tysięcy stron serwis może spokojnie egzystować bez sitemapy – przy założeniu jednak , że linkowanie wewnętrzne jest dobrze zaimplementowane.

Złe linkowanie wewnętrzne nie tylko nie sprzyja szybkiemu indeksowaniu nowych stron, ale i zmian dokonywanych na stronach produktowych – o ile nowe produkty często znajdują się na stronie głównej czy też na pierwszych stronach kategorii (czyli na stronach serwisu dostępnych o jeden klik od strony głównej) to już zmiana w obrębie produktu dodanego do sklepu przed x tygodniami wcale nie musi się szybko zaindeksować. Stronę główną bot odwiedza i wielokrotnie w ciągu godziny – trudno dostępną podstronę – nawet raz na …. rok.

Jak zadbać o dobre linkowanie wewnętrzne?

  • strona główna – lista ostatnio dodanych produktów; można użyć dodatkowo innych zestawień, np. ostatnie produkty zakupione w sklepie
  • strona kategorii – j/w, ale z danej kategorii (myślmy o użytkowniku)
  • strona produktu – podobne produkty, najlepiej z danej kategorii; można rozszerzyć także ich listę o zbiór najczęściej kupowanych, oglądanych czy ocenianych produktów – też najlepiej z danej kategorii.

Oczywiście najlepiej, jak zawartość tych list będzie się wyświetlała losowo i odświeżała przy każdorazowym odświeżeniu strony – wtedy przy częstych wizytach bota na głównych stronach serwisu zwiększymy do optimum liczbę stron, które będzie on mógł odwiedzić, w celu indeksacji/indeksacji wprowadzonych na nich zmian.

Pamiętajmy jednak, że nawet dobrze zlinkowany wewnętrznie sklep, ale ze słabą treścią – nieunikalna np. – może mieć problemy z osiągnięciem wysokiego stopnia indeksacji. Google nie lubi duplikatów – co jest szczególnie ważne przy sklepach, z których wiele bazuje na tych samych opisach produktów dostarczanych przez ich producentów.

Prowadzisz własny sklep internetowy i zaciekawił Ciebie wpis?

Zobacz inne artykuły zgrupowane pod tagiem audyt sklepu internetowego.

Inne zagadnienia, aktualności i ciekawostki znajdziesz w dziale optymalizacja sklepu internetowego.

GD Star Rating
loading...
Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google - linkowanie wewnętrzne, Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google - linkowanie wewnętrzne, 5.6 out of 10 based on 9 ratings Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google - linkowanie wewnętrzne

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *