Optymalizacja stron

Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google – grafika

Sklep internetowyGrafika Google to bardzo często niedoceniany element optymalizacji sklepu internetowego. Wiele osób skupia się tylko i wyłącznie na frazach, zapominając o tym, że są wśród nas osoby, które poszukiwania produktów np. placu zabaw, rowerka dla dziecka czy projektu domu rozpoczynają od wyszukiwarki grafiki.

Jak zadbać o to, aby sklep był zoptymalizowany pod względem grafiki? Musimy zadbać o kilka elementów, którymi są:

  1. optymalizacja nazwy plików – nie wgrywamy do sklepu plików o nazwach, np. image001.jpg – ale „buty-sportowe-puma-MODEL.jpg”. Poszczególne elementy oddzielamy pauzą; bardzo wazne jest też to, że w nazwach plików nie używamy polskich liter
  2. optymalizacja ALTów – ALT ma opisać obrazek i poinformować osobę, która wyłączy wyświetlanie obrazków, jaki plik jest wyświetlany w danym miejscu strony. Z błędów, jakie najczęściej widuję to np. wrzucanie w ALTy … nazw plików
  3. optymalizacja samej strony – aby grafika znajdowała się wysoko w wyszukiwarce grafik, a także pojawiła się na głównej stronie wyników wyszukiwania strona powinna być zoptymalizowana. odpowiednie title strony, nagłówki, czy wreszcie tekst na stronie, nawiązujący do obrazka – to podstawowe kwestie, na które powinna zwrócić uwagę osoba, która chce pozyskiwać wejścia z grafik.
  4. treść – treść jest ważna, ponieważ na jej podstawie Google „wyrabia sobie zdanie” o zawartości obrazka. W sumie treść to też optymalizacja strony, ale moim zdaniem jest ona tak wazna, że ‚zasługuje” na osobną pozycje na liście.
  5. mapa witryny dla grafiki – nie znam darmowego programu, który by to robił. Należy zatrudnić do tego celu programistę.

Czy ludzie klikają w wyniki wyszukiwania grafiki?

Zdecydowanie tak – poniżej przykład, ile średniej wielkości strona może zdobyć dodatkowych wejść. Ilość znajdziemy w menu Źródło odwiedzin/Odesłania – po czym wybieramy Google, klikamy weń – i widzimy „/imgres” – i to właśnie są nasze wejścia z grafika Google.

odeslania-imgres

A czy warto optymalizować stronę pod Google? Zobaczcie na poniższy wykres :)

Wejścia z grafik Google

Prowadzisz własny sklep internetowy i zaciekawił Ciebie wpis?

Zobacz inne artykuły zgrupowane pod tagiem audyt sklepu internetowego.

Inne zagadnienia, aktualności i ciekawostki znajdziesz w dziale optymalizacja sklepu internetowego.

GD Star Rating
loading...
Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google - grafika, Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google - grafika, 9.3 out of 10 based on 3 ratings Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google - grafika

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *