Optymalizacja stron
22 listopada 2013

Sklep internetowyGrafika Google to bardzo często niedoceniany element optymalizacji sklepu internetowego. Wiele osób skupia się tylko i wyłącznie na frazach, zapominając o tym, że są wśród nas osoby, które poszukiwania produktów np. placu zabaw, rowerka dla dziecka czy projektu domu rozpoczynają od wyszukiwarki grafiki.

Jak zadbać o to, aby sklep był zoptymalizowany pod względem grafiki? Musimy zadbać o kilka elementów, którymi są:

  1. optymalizacja nazwy plików – nie wgrywamy do sklepu plików o nazwach, np. image001.jpg – ale „buty-sportowe-puma-MODEL.jpg”. Poszczególne elementy oddzielamy pauzą; bardzo wazne jest też to, że w nazwach plików nie używamy polskich liter
  2. optymalizacja ALTów – ALT ma opisać obrazek i poinformować osobę, która wyłączy wyświetlanie obrazków, jaki plik jest wyświetlany w danym miejscu strony. Z błędów, jakie najczęściej widuję to np. wrzucanie w ALTy … nazw plików
  3. optymalizacja samej strony – aby grafika znajdowała się wysoko w wyszukiwarce grafik, a także pojawiła się na głównej stronie wyników wyszukiwania strona powinna być zoptymalizowana. odpowiednie title strony, nagłówki, czy wreszcie tekst na stronie, nawiązujący do obrazka – to podstawowe kwestie, na które powinna zwrócić uwagę osoba, która chce pozyskiwać wejścia z grafik.
  4. treść – treść jest ważna, ponieważ na jej podstawie Google „wyrabia sobie zdanie” o zawartości obrazka. W sumie treść to też optymalizacja strony, ale moim zdaniem jest ona tak wazna, że ‚zasługuje” na osobną pozycje na liście.
  5. mapa witryny dla grafiki – nie znam darmowego programu, który by to robił. Należy zatrudnić do tego celu programistę.

Czy ludzie klikają w wyniki wyszukiwania grafiki?

Zdecydowanie tak – poniżej przykład, ile średniej wielkości strona może zdobyć dodatkowych wejść. Ilość znajdziemy w menu Źródło odwiedzin/Odesłania – po czym wybieramy Google, klikamy weń – i widzimy „/imgres” – i to właśnie są nasze wejścia z grafika Google.

odeslania-imgres

A czy warto optymalizować stronę pod Google? Zobaczcie na poniższy wykres :)

Wejścia z grafik Google

Prowadzisz własny sklep internetowy i zaciekawił Ciebie wpis?

Zobacz inne artykuły zgrupowane pod tagiem audyt sklepu internetowego.

Inne zagadnienia, aktualności i ciekawostki znajdziesz w dziale optymalizacja sklepu internetowego.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Tak, chcę >>

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii