Optymalizacja stron

Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google – grafika

Brak komentarzy

Sklep internetowyGrafika Google to bardzo często niedoceniany element optymalizacji sklepu internetowego. Wiele osób skupia się tylko i wyłącznie na frazach, zapominając o tym, że są wśród nas osoby, które poszukiwania produktów np. placu zabaw, rowerka dla dziecka czy projektu domu rozpoczynają od wyszukiwarki grafiki.

Jak zadbać o to, aby sklep był zoptymalizowany pod względem grafiki? Musimy zadbać o kilka elementów, którymi są:

  1. optymalizacja nazwy plików – nie wgrywamy do sklepu plików o nazwach, np. image001.jpg – ale „buty-sportowe-puma-MODEL.jpg”. Poszczególne elementy oddzielamy pauzą; bardzo wazne jest też to, że w nazwach plików nie używamy polskich liter
  2. optymalizacja ALTów – ALT ma opisać obrazek i poinformować osobę, która wyłączy wyświetlanie obrazków, jaki plik jest wyświetlany w danym miejscu strony. Z błędów, jakie najczęściej widuję to np. wrzucanie w ALTy … nazw plików
  3. optymalizacja samej strony – aby grafika znajdowała się wysoko w wyszukiwarce grafik, a także pojawiła się na głównej stronie wyników wyszukiwania strona powinna być zoptymalizowana. odpowiednie title strony, nagłówki, czy wreszcie tekst na stronie, nawiązujący do obrazka – to podstawowe kwestie, na które powinna zwrócić uwagę osoba, która chce pozyskiwać wejścia z grafik.
  4. treść – treść jest ważna, ponieważ na jej podstawie Google „wyrabia sobie zdanie” o zawartości obrazka. W sumie treść to też optymalizacja strony, ale moim zdaniem jest ona tak wazna, że ‚zasługuje” na osobną pozycje na liście.
  5. mapa witryny dla grafiki – nie znam darmowego programu, który by to robił. Należy zatrudnić do tego celu programistę.

Czy ludzie klikają w wyniki wyszukiwania grafiki?

Zdecydowanie tak – poniżej przykład, ile średniej wielkości strona może zdobyć dodatkowych wejść. Ilość znajdziemy w menu Źródło odwiedzin/Odesłania – po czym wybieramy Google, klikamy weń – i widzimy „/imgres” – i to właśnie są nasze wejścia z grafika Google.

odeslania-imgres

A czy warto optymalizować stronę pod Google? Zobaczcie na poniższy wykres :)

Wejścia z grafik Google

Prowadzisz własny sklep internetowy i zaciekawił Ciebie wpis?

Zobacz inne artykuły zgrupowane pod tagiem audyt sklepu internetowego.

Inne zagadnienia, aktualności i ciekawostki znajdziesz w dziale optymalizacja sklepu internetowego.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Tak, chcę >>

GD Star Rating
loading...
Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google - grafika, Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google - grafika, 9.3 out of 10 based on 3 ratings Audyt, optymalizacja sklepu internetowego pod Google - grafika
autor 1378 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Zmiana serwera a domena kupiona w Home.pl = wyłączenie serwisu

Niekiedy zdarza się sytuacja, w której chcemy zmienić serwer. Najczęściej znajduje się on u innego providera, co wymusza na nas...

Zamknij