Wyszukiwarka Google
11 marca 2012

Nie tak dawno pisałem na blogu, jak to firma odpisała Klientowi na moje uwagi, w których wskazałem mu występowanie elementarnych błędów w budowie strony (pozycjonowanej od ponad roku), owa firma SEO odpisała, w bardzo poważnym stylu, że …przecież  strona spełnia Wytyczne Google dla Webmasterów. Na stronie było po kilka H1, brakowało tekstu, obrazki były totalnie niezoptymalizowane – itp. itd.

Dzisiaj czytam sobie wątek na Forum Pomocy Google dla Webmasterów i … kolejny „kwiatek”.

wpisując site:domena.pl nie wyświetla mi strony głównej czyli tak jakbym został wywalony. Czy ktoś wie dlaczego tak się stało?

Bardzo spodobała mi się wypowiedź Zgreda

Na wstępie pozwolę sobie o dygresję: bierzesz się za pozycjonowanie a nie umiesz podstawowych rzeczy ? Brakuje optymalizacji tej stronie i to wybitnie.

po którym, na prośbę pytającego o wskazanie przykładu pojawia się wskazówka, co należy zrobić, aby strona główna pojawiała się po wpisaniu komendy site: czyli trzeba ustawić przekierowanie 301 z index.html na /

Po chwili pada kolejne pytanie

wystarczy zmienić linki na stronie prowadzące na główną z index.html na / ?   a pytanie jeszcze co muszę zrobić oprócz optymalizacji aby strona wróciła do Google?

Zacząłem coś pisać w przedmiotowym wątku, ale … skasowałem swoją odpowiedź. No bo co można napisać – jak w ogóle można świadczyć usługi SEO nie znając elementarnych podstaw z zakresu optymalizacji stron w Google?

Szkoda mi Klientów, którzy powierzają promocję swoich stron w ręce kogoś, kto nie zna podstaw z zakresu optymalizacji stron. Tak być nie może. Przecież to tak, jakbyśmy jechali do warsztatu samochodowego, a silnik naprawiał nam fryzjer, który otworzył sobie instrukcję pobraną z Sieci – dla mnie jest to oszukiwanie i działanie na szkodę stron Klientów.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Julian 11 marca 2012, 18:57

A jakiś link do tych wytycznych w PL, bo jestem właścicielem ogromnej SEO-firmy i chcę się zastosować ;)

Seo-Profi 11 marca 2012, 20:31

Good joke :)

Koobe 13 marca 2012, 0:01

Konkretny wpis.
Czytając o takich gagatkach nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
Jak tak dalej pójdzie to w „Interwencji” będą kolejne reportaże o profesjonalnych i rzetelnych „firmach pozycjonerskich”

Seo-Profi 13 marca 2012, 0:03

@Koobe – nie jest źle. Moimz daniem to „cisza przed burzą” – jeszcze kilka zmian w algorytmie i tacy specjaliście przestaną się liczyć na rynku…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii