Wyszukiwarka Google

Ankieta – moje blogowanie w 2011 roku

Czas szybko biegnie naprzód – „dopiero” był czerwiec 2010, kiedy zakładałem bloga i pisałem pierwszego posta, siedząc „przy okazji” godzinami przy optymalizacji swojego bloga. Mamy tymczasem połowę stycznia 2011. Przez ten czas napisałem 182 wpisy, które są oglądane statystycznie po 3 razy :) – rekordzista był oglądany do teraz 527 razy – Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google.

W branży od czerwca 2010 „trochę” się zmieniło. Zmiany te można podsumować bardzo krótko – coraz bardziej trzeba się starać, aby być wysoko w wynikach wyszukiwania, coraz bardziej Google docenia pracę poświęcaną nad żmudnym rozwojem swojego serwisu. I wprawdzie pojawiają się co chwila jakieś „rumaki”, które mają na celu przyspieszyć pewne kwestie – to jednak na dłuższą metę zawsze przegrywają :)

Ponieważ Nowy Rok zawsze niesie za sobą jakieś zmiany, pomyślałem sobie, że poproszę Was, moich czytelników, o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże mi w utrzymaniu/wskazaniu właściwego kierunku rozwoju bloga. Pisząc go chcę się nadal skupiać na praktycznych aspektach związanych z podnoszeniem widoczności strony w SERPach, nie koncentrując się w ogóle na technikach black hat SEO, które uważam za dobre do zabawy – ale zupełnie nieprzydatne w prowadzeniu działalności biznesowej – ze względu na krótkotrwałe efekty, jakie pociągają za sobą i brak, o czym się zapomina bardzo często, budowania reputacji w oczach „Wielkiego Brata” :)

Przygotowałem krótką ankietę, składającą się z 10 pytań. Jeżeli chcesz podzielić się swoimi uwagami, do których nie potrafisz dopasować żadnej odpowiedzi – skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy i napisz, jakie są Twoje oczekiwania odnośnie mojego bloga.

W kilku słowach przybliżę odpowiedzi – zakres tematyczny, który kryje się pod nimi:

  • moje przemyślenia – tematy związane z SEO i nie tylko; dotyczące reklamy w Internecie – SEM, tworzenie stron, ciekawe skrypty sklepowe itp. itd.
  • Wytyczne Google – niby temat znany, ale patrząc się na ilość pytań, jakie codziennie są zadawane na Forum Pomocy Google dla Webmasterów widzę, że temat nadal jest aktualny.
  • błędy webmasterów – znamy Wytyczne, wiemy, co lubią internauci – a i tak robimy, bardzo często, te same błędy. Będę je przybliżał i sugerował sposoby na ich unikanie/prostowanie.
  • podstawy SEO – od czego zacząć swoją „przygodę z Google” – jak nie wpaść od razu w filtr :)
  • etyka a SEO – temat dosyć mało popularny w Polsce, opublikowałem już kilka tematów z tej dziedziny (znajdziesz je w tagu etyka). Patrząc się na sposób traktowania Klientów przez (często także i te największe, najbardziej znane) firmy SEO chyba czas w końcu wprowadzić jakieś standardy. Branża powoli dorośleje …
  • optymalizacja stron – na co zwracać uwagę, jakie działania wdrażać, aby strony były bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania.
  • narzędzia SEO – nie będę testował każdego narzędzia dostępnego na rynku. Jednak od czasu do czasu postaram się przybliżyć rozwiązania, na które warto zwrócić swoją uwagę.
  • dla Klientów firm SEO – co każdy Klient myślący o pozycjonowaniu powinien wiedzieć. Od wyboru agencji po sprawdzanie jej pracy, umowę itp.
  • ciekawostki/tips’y – chyba jasne? :)
  • wtyczki SEO do WP – wtyczek do WordPressa jest tysiące, znaleźć te dobre, które sprawią, że Twój blog będzie np. bardzo dobrze zaindeksowany – już jest trudniej. Sporo czasu spędziłem wybierając wtyczki, podzielę się swoją wiedzą w tym zakresie.

Dziękuję wszystkim za to, że jesteście aktywni, komentując wpisy oraz poprzez kontakt ze mną wskazując ciekawe rozwiązania i sugerując tematy/kwestie do poruszenia na blogu.

Sebastian

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *