Wyszukiwarka Google
16 stycznia 2011

Czas szybko biegnie naprzód – „dopiero” był czerwiec 2010, kiedy zakładałem bloga i pisałem pierwszego posta, siedząc „przy okazji” godzinami przy optymalizacji swojego bloga. Mamy tymczasem połowę stycznia 2011. Przez ten czas napisałem 182 wpisy, które są oglądane statystycznie po 3 razy :) – rekordzista był oglądany do teraz 527 razy – Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google.

W branży od czerwca 2010 „trochę” się zmieniło. Zmiany te można podsumować bardzo krótko – coraz bardziej trzeba się starać, aby być wysoko w wynikach wyszukiwania, coraz bardziej Google docenia pracę poświęcaną nad żmudnym rozwojem swojego serwisu. I wprawdzie pojawiają się co chwila jakieś „rumaki”, które mają na celu przyspieszyć pewne kwestie – to jednak na dłuższą metę zawsze przegrywają :)

Ponieważ Nowy Rok zawsze niesie za sobą jakieś zmiany, pomyślałem sobie, że poproszę Was, moich czytelników, o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże mi w utrzymaniu/wskazaniu właściwego kierunku rozwoju bloga. Pisząc go chcę się nadal skupiać na praktycznych aspektach związanych z podnoszeniem widoczności strony w SERPach, nie koncentrując się w ogóle na technikach black hat SEO, które uważam za dobre do zabawy – ale zupełnie nieprzydatne w prowadzeniu działalności biznesowej – ze względu na krótkotrwałe efekty, jakie pociągają za sobą i brak, o czym się zapomina bardzo często, budowania reputacji w oczach „Wielkiego Brata” :)

Przygotowałem krótką ankietę, składającą się z 10 pytań. Jeżeli chcesz podzielić się swoimi uwagami, do których nie potrafisz dopasować żadnej odpowiedzi – skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy i napisz, jakie są Twoje oczekiwania odnośnie mojego bloga.

W kilku słowach przybliżę odpowiedzi – zakres tematyczny, który kryje się pod nimi:

  • moje przemyślenia – tematy związane z SEO i nie tylko; dotyczące reklamy w Internecie – SEM, tworzenie stron, ciekawe skrypty sklepowe itp. itd.
  • Wytyczne Google – niby temat znany, ale patrząc się na ilość pytań, jakie codziennie są zadawane na Forum Pomocy Google dla Webmasterów widzę, że temat nadal jest aktualny.
  • błędy webmasterów – znamy Wytyczne, wiemy, co lubią internauci – a i tak robimy, bardzo często, te same błędy. Będę je przybliżał i sugerował sposoby na ich unikanie/prostowanie.
  • podstawy SEO – od czego zacząć swoją „przygodę z Google” – jak nie wpaść od razu w filtr :)
  • etyka a SEO – temat dosyć mało popularny w Polsce, opublikowałem już kilka tematów z tej dziedziny (znajdziesz je w tagu etyka). Patrząc się na sposób traktowania Klientów przez (często także i te największe, najbardziej znane) firmy SEO chyba czas w końcu wprowadzić jakieś standardy. Branża powoli dorośleje …
  • optymalizacja stron – na co zwracać uwagę, jakie działania wdrażać, aby strony były bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania.
  • narzędzia SEO – nie będę testował każdego narzędzia dostępnego na rynku. Jednak od czasu do czasu postaram się przybliżyć rozwiązania, na które warto zwrócić swoją uwagę.
  • dla Klientów firm SEO – co każdy Klient myślący o pozycjonowaniu powinien wiedzieć. Od wyboru agencji po sprawdzanie jej pracy, umowę itp.
  • ciekawostki/tips’y – chyba jasne? :)
  • wtyczki SEO do WP – wtyczek do WordPressa jest tysiące, znaleźć te dobre, które sprawią, że Twój blog będzie np. bardzo dobrze zaindeksowany – już jest trudniej. Sporo czasu spędziłem wybierając wtyczki, podzielę się swoją wiedzą w tym zakresie.

Dziękuję wszystkim za to, że jesteście aktywni, komentując wpisy oraz poprzez kontakt ze mną wskazując ciekawe rozwiązania i sugerując tematy/kwestie do poruszenia na blogu.

Sebastian

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *