Filtry, bany

Anchor będący nazwą firmy przykładem nienaturalnego linka

17624879_blogGoogle zwiększa w ostatnich dniach czułość algorytmu i … robi się ciekawie – jak czytamy dzisiaj na Forum dla Webmasterów strona dostała powiadomienie o nienaturalnym linku, którego anchor jest … nazwą firmy

Do dzisiaj wydawało mi się to poprawne, ale jak dostałem w dniu dzisiejszym przykład złego linku: http://stanikomania.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?152 gdzie link jest do mnie na „Soyelle”. Tym bardziej, że jak wprowadzaliśmy się na rynek zrobiliśmy pokaz w Warszawie produktów, o czym pisała właścicielka bloga stanikomani. Proszę nie mów , że Soyelle jest złym linkiem.

Konkluzja osoby, która podpisuje się nickiem soyelle.pl jest następująca – i trudno się z nią nie zgodzić

Proszę nie mów , że Soyelle jest złym linkiem. To wszystkie zalando, intymne i inne firmy powinny mieć taki filtr, że się nie pozbierają.

I co Wy na to?

Jak napisałem w wątku na Forum osobiście obstawiam dwie sytuacje:

  1. błąd ratera z SQE
  2. wychwycenie faktu pozycjonowania domeny – w takiej sytuacji sam link traktowałbym jako przykład

Wasze zdanie?

Mam nadzieję, że Karolina się wypowie w tej kwestii, bo robi się powoli niezdrowa sytuacja…

Edit:

Jest wypowiedź, w innym wątku, ale dająca do myślenia – sprawę szczegółowo opisałem w innym wpisie.

GD Star Rating
loading...
Anchor będący nazwą firmy przykładem nienaturalnego linka, Anchor będący nazwą firmy przykładem nienaturalnego linka, 3.3 out of 10 based on 9 ratings Anchor będący nazwą firmy przykładem nienaturalnego linka
napisał/a 1322 artykułów na rzecz Bloga SEO

Działaniami z zakresu SEO zajmuję się nieprzerwanie od 2008 roku - swoje usługi świadczę w Polsce oraz na rynkach anglo- i niemieckojęzycznych. W 2010 roku roku założyłem pierwszego bloga SEO (na którym mam przyjemność Ciebie gościć) skierowanego stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam zmiany w algorytmie oraz publikuję wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google. Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC.

Opinie i Komentarze

Adrian 18 grudnia 2013, 14:37

A jeśli to nie błąd ludzki, a błąd losowy? Z puli złych – czyli prawie wszystkich ;) linków wylosowali jeden, a że trafiło na nazwę firmy, kto by się tam przejmował.

Sebastian Miśniakiewicz 18 grudnia 2013, 18:39

Nie wierzę, aby ktoś nie sprawdzał tych linków przed wysłaniem odpowiedzi do webmastera :)

webmater102 18 grudnia 2013, 16:00

Niezłe bagno … obecna polityka G widzę, że sprzyja tylko WIELKIM I BOGATYM …

Sebastian Miśniakiewicz 18 grudnia 2013, 18:39

Pożyjemy, zobaczymy – Kaspar od czasu do czasu robił pokazowe akcje; kiedys i Karolina zrobi pierwszą z nich i zobaczymy wtedy, co się stanie…

Dedek Dupek 18 grudnia 2013, 16:14

Boshe lubię Cię kolego od bloga, to fachowy blog przecież ale ostatnio pojawiają się głupiutkie wpisy.

Każdy anchor może być oznaczony ponieważ liczą się proporcje a nie same anchory. Nie istnieje coś takiego jak anchor brandowy! Nie istnieją filtry ręczne! Wszystko jest automatem.

SQE działa tylko przy pracy nad zgłoszeniami SPAMu, nie nad SEO. Takich sytuacji będzie więcej, ponieważ w sieci dominują treści amatorów takich jak Kubera, Zgred i inni.

Sebastian Miśniakiewicz 18 grudnia 2013, 18:38

A moim zdaniem jest coś na rzeczy – po tym, jak właściciele swli zachęcali do linkowania się nazwami firm, tu, tutaj, zobacz itp. – nie byłbym wcale taki pewien, czy z domeną na 100% jest wszystko OK…

Ralf 18 grudnia 2013, 19:43

A czy tu przypadkiem nie chodzi o samą stronę stanikomania… W podanym poście mamy ponad 70 linków wychodzących df. A t cała Soyelle i być może pozostałe marki hurtem i rykoszetem oberwały…

Sebastian Miśniakiewicz 18 grudnia 2013, 19:45

Chodzi :)

msurma 18 grudnia 2013, 22:35

Pytanie czy link brandowy/urlowy/nie frazowy to link naturalny? Z tego co się orientuję to naturalność dotyczy „celowości” umieszczenia linka, a nie wyglądu anchora.

Sebastian Miśniakiewicz 18 grudnia 2013, 22:38

Dobrze piszesz – dlatego ja nie krzyczę głośno, że Google się pomyliło – nie znamy szczegółów, nie znamy profilu linków tej domeny widocznych w Narzędziach.
Jednak od niedawna dopiero takie linki się pojawiają – mam wrażenie że od ostatniego komunikatu o odrzuceniach…

kmlody84 19 grudnia 2013, 13:05

A co to jest „celowość” linku? Każdy link jest umieszczany przez kogoś CELOWO, nie rosną na drzewach :-)
Skoro jest link z nazwą firmy, to jest w nim nienaturalnego? A jak ma podlinkować zadowolony klient w takim razie na swoim blogu jakiś sklep? Samym URL jako tekst? Czy też uznają, że „intencje były złe” i to zły link?
Może w ogóle niech zrezygnują z uznawania linków, bo wszystkie są złe…

Sebastian Miśniakiewicz 19 grudnia 2013, 18:13

Nie przesadzajmy – jak się udawało to było super; trzeba bardziej ruszyć głową i większy nacisk położyć na stronę – w sumie nic odkrywczego, od lat o tym piszę …

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz inne wpisy z tej kategorii