Wyszukiwarka Google

Adwords (prawie) jak organic

Google coraz lepiej monetyzuje swoją dominującą pozycję na rynku wyszukiwarek – dzisiaj rano zauważyłem, że reklamy, które codziennie widziałem w SERPach z żółtą „plakietką”, zyskały kolor zielony. Update związany ze zmianą koloru był zapowiadany , jednak do tej pory omijał on polski rynek (albo ja nie miałem szczęścia się na nią „załapać”)

adwords-jak-organic

Zaznaczenie SERPu jako reklamowy jest teraz w tym samym odcieniu co adres odnośnika – zmiana koloru sprawi, że więcej osób będzie klikało w reklamę, myśląc, że to naturalny wynik wyszukiwania. Odpowiedź na pytanie, jak ta zmiana wpłynie na CTRL wyników naturalnych, może być tylko jedna – w sposób negatywny. Od kiedy w lutym Google wprowadziło dla konkurencyjnych zapytań czwartą jednostkę reklamową Adwords na górze pierwszej strony wyników wyszukiwań dało się zaobserwować spadki tego wskaźnika – co było logiczne, ponieważ na stronach z wynikami wyszukiwania doszedł dodatkowy wynik. .Niewątpliwie teraz będziemy mieli do czynienia z dalszym jego pogarszaniem.

Kto wie, może Google zrobi kiedyś to, co zrobił Facebook – obecnie aby dotrzeć do (w miarę) wszystkich osób, które polubiły naszego fanpejdża musimy wykupić reklamę :)

napisał/a 1322 artykułów na rzecz Bloga SEO

Działaniami z zakresu SEO zajmuję się nieprzerwanie od 2008 roku - swoje usługi świadczę w Polsce oraz na rynkach anglo- i niemieckojęzycznych. W 2010 roku roku założyłem pierwszego bloga SEO (na którym mam przyjemność Ciebie gościć) skierowanego stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam zmiany w algorytmie oraz publikuję wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google. Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC.

Opinie i Komentarze

Rafał 17 czerwca 2016, 21:46

Już kilka dni tak jest, bo też zwróciłem na to uwagę uruchamiając Klientowi Adwordsy. Oby tylko Google nie zmierzało do zajęcia całej pierwszej strony Adwordsami :)

Sebastian Miśniakiewicz 19 czerwca 2016, 17:42

Przeznaczenia nie zmienisz – Google ma swoje podejście do SERPów i tyle.
Oby tylko w pogoni za kasą nie stracili z oczu szczytnej idei, którą kiedyś tam mocno głosili – a która teraz jest tak „bezwzględnie monetyzowana”

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *