Adwords (prawie) jak organic
Google coraz lepiej monetyzuje swoją dominującą pozycję na rynku wyszukiwarek – dzisiaj rano zauważyłem, że reklamy, które codziennie widziałem w SERPach z żółtą “plakietką”, zyskały kolor zielony. Update związany ze zmianą koloru był zapowiadany , jednak do tej pory omijał on polski rynek (albo ja nie miałem szczęścia się na nią “załapać”)
Zaznaczenie SERPu jako reklamowy jest teraz w tym samym odcieniu co adres odnośnika – zmiana koloru sprawi, że więcej osób będzie klikało w reklamę, myśląc, że to naturalny wynik wyszukiwania. Odpowiedź na pytanie, jak ta zmiana wpłynie na CTRL wyników naturalnych, może być tylko jedna – w sposób negatywny. Od kiedy w lutym Google wprowadziło dla konkurencyjnych zapytań czwartą jednostkę reklamową Adwords na górze pierwszej strony wyników wyszukiwań dało się zaobserwować spadki tego wskaźnika – co było logiczne, ponieważ na stronach z wynikami wyszukiwania doszedł dodatkowy wynik. .Niewątpliwie teraz będziemy mieli do czynienia z dalszym jego pogarszaniem.
Kto wie, może Google zrobi kiedyś to, co zrobił Facebook – obecnie aby dotrzeć do (w miarę) wszystkich osób, które polubiły naszego fanpejdża musimy wykupić reklamę :)
OPINIE I KOMENTARZE
Już kilka dni tak jest, bo też zwróciłem na to uwagę uruchamiając Klientowi Adwordsy. Oby tylko Google nie zmierzało do zajęcia całej pierwszej strony Adwordsami :)