23 września 2016 roku Google w końcu wdrożyło Pingwina
Jest !
Po miesiącach, ba – po latach (od ostatnie aktualizacji minęły już prawie 24 miesiące) Google zdecydowało się w końcu ogłosić wdrożenie aktualizacji algorytmu o wdzięcznej nazwie Pingwin.
Od teraz algorytm będzie na bieżąco analizował witrynę i w czasie rzeczywistym, po jej przeindeksowaniu, podejmie decyzję, „co dalej”
Penguin’s data is refreshed in real time, so changes will be visible much faster, typically taking effect shortly after we recrawl and reindex a page.
W tym komunikacie jest moim zdaniem dosyć sporych rozmiarów haczyk – powinniśmy zapomnieć o tym, że wgranie pliku do diavow toola od razu zdejmie ze strony filtr algorytmiczny. Wypowiedź Google należy moim zdaniem odczytać w następujący sposób: „Zmiany wejdą w życie tak szybko, jak nasz robot odwiedzi wykluczoną w disavow toolu stronę, na której znajduje się link do Twojej witryny, ” – a to oznacza, że real time nie będzie de facto real timem …
Wraz z informacją o aktualizacji pojawiła się kolejna – mówiąca o tym, że od teraz Pingwin staje się częścią algorytmu i kolejne aktualizacje nie będą podawane do publicznej wiadomości (i bardzo dobrze – zamiast czekać na update lepiej szlifować stronę ).
Należy dodać, że o ile w przypadku wielu updatów zmiany były widoczne najpierw dla stron anglojęzycznych, a dopiero później dla innych języków, to ostatnia oficjalna aktualizacja Pingwina dotyczy całego Internetu
we are now rolling out an update to the Penguin algorithm in all languages
Podsumowanie komunikatu jest typowe dla Google
webmasters should be free to focus on creating amazing, compelling websites
webmasterzy powinni skupiać się na tworzeniu użytecznych stron (pozwolę sobie tak przertłumaczyć „amazing”, ponieważ inaczej będzie to trochę dziwnie wyglądało) …
No, to w końcu mamy TO za sobą i …. wracamy do tworzenia „amazing” stron internetowych :)
loading...
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?
Opinie i Komentarze
a jak to się wszystko ma do pozycji? zdobyte naturalnymi linkami to pewnie siedzą w topach i ani drgną?
Zawsze straszą, a potem wszystko wraca do starych zasad.
Sebastian a może pokazać takich kilka domen które poszły w góre ? Pomijajac Olx,Allegro i kilka innych wielkich firm ?
Nie muszą to być Twoje domeny.
Z poprzednimi aktualizacjami algorytmu było podobnie – najpierw update a potem informacja. Widać, że kolejny raz duże serwisy jak olx czy eholiday poszły w górę lub trzymają się mocno w pierwszej 10. Jeszcze dwa miesiące temu wpisując „noclegi Zakopane” widziałem w 10 strony jakiś Pensjonatów czy ośrodków (oczywiście poza mapkami), teraz mam tylko te duże serwisy typu eholiday.
Użyteczność to wyłącznie „utility”, a amazing – w tym kontekście – to „wspaniałych” lub „niezwykłych”.
Zawsze uważałem, że jak budować zaplecze to tylko dobrej jakości. Widocznie google wzięło się za witryny, które posiadają spam, niezliczoną ilość linków i tym podobne.
A tak na marginesie… brak spacji w stopce na seo-profi.pl „na Forum Pomocy Google dla Webmasterów(brak spacji)Jestem „