Wyszukiwarka Google

1 sierpień 2018 przynosi kolejną dużą zmianę w algorytmie Google

6 komentarzy

No i stało się.

Od rana trwały dyskusje na mediach społecznościowych odnośnie obserwowanych zawirowań w wynikach wyszukiwania. Google w końcu uchyliło rąbka tajemnicy – okazało się, że 1 sierpnia 2018 miał miejsce jeden z większych updatów algorytmu, jakie zachodzą kilka razy w ciągu roku – ukazał się oficjalny komunikat Google odnośnie zauważonych zmian w wynikach wyszukiwania:

Update nawiązuje do zmian, jakie zaszły w marcu

Przypomnę, że marzec przyniósł nie tylko niektóre domeny zanotowały podczas updatu w marcu spadki, mimo, że prezentowały wysokiej jakości treść. Google w pewien sposób nawiązało do tego dając do zrozumienia, że spadki nie wynikały z gorszej oceny przez algorytm tych stron, ale z faktu, że inne witryny były niedowartościowane

There’s nothing wrong with pages that may now perform less well. Instead, it’s that changes to our systems are benefiting pages that were previously under-rewarded

Lata temu Google przyjęło nieformalną zasadę, że nie dokonuje zmian w algorytmie w wakacje czy pod koniec roku. Jak pokazuje obecny update zasady gry uległy zmianie.

Co zrobić, jak strona została negatywnie dotknięta updatem ?

Należy przyjrzeć się zaistniałej sytuacji krytycznie – ale nie tylko samej witrynie, ale i jej otoczeniu, w tym konkurencji.

Google zwraca wyraźną uwagę, że zmiana miała na celu „dowartościowanie niedowartościowanych serwisów”. Często jest tak, że właściciel strony jest tak bardzo zapatrzony w swój serwis, że nie chce/nie potrafi zauważyć, że obok pojawił się konkurent (lub kilku), którzy może przed zmianą nie byli widoczni, ale po niej stali się „pełnoprawną konkurencją”.

Jaki wpływ updatu na swoją stronę zaobserwowaliście? – zachęcam do dyskusji (oraz oddania głosu w ankiecie).

GD Star Rating
loading...
1 sierpień 2018 przynosi kolejną dużą zmianę w algorytmie Google, 1 sierpień 2018 przynosi kolejną dużą zmianę w algorytmie Google, 6.3 out of 10 based on 27 ratings 1 sierpień 2018 przynosi kolejną dużą zmianę w algorytmie Google
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

art 1 sierpnia 2018, 21:50

Żadnych. Dalej olx w topie na 3 miejscach ;D

Sebastian Miśniakiewicz 1 sierpnia 2018, 21:53

Ja tam coś widzę wstępnie – poleciały strony zaniedbane, ze złą przeszłością, przy których mało było robionego SEO, takiego z prawdziwego zdarzenia – np. pojawiały się treści pisane „z palca”, nie na podstawie analizy

PS

Z tym OLX to nie wszystko, zobacz, co rankuje pod „hydraulik radom” – same serwisy ogłoszeniowe i fora

https://www.google.pl/search?q=hydraulik+radom&oq=hydraulik+radom&aqs=chrome..69i57j0l5.3308j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Tom 1 sierpnia 2018, 21:56

W moim przypadku na plus. Kilka popularnych fraz i w jednej z europejskich stolic jako portal, już teraz jestem na 1 miejscu przed jednym z wielkich polskich graczy :)

Marcel 14 sierpnia 2018, 22:19

Indeks fluktuacji zmian jest od dwóch tygodni na czerwono. Nie pamiętam takiego updatu.

karyn.pl 30 sierpnia 2018, 11:04

Straszny spadek masakra, mój blog wypadł z wyszukiwarki i co teraz pisać do nich jak wrócić na pozycje :(

Sebastian Miśniakiewicz 6 września 2018, 1:21

Analiza, wyciąganie wniosków, poprawki – i tak w kółko
Sorry, nie ma „cudownego lekarstwa” na rozwiązanie tej sytuacji, niestety :(

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Jak sprawdzić czy miał miejsce update w algorytmie Google

Zmiana w algorytmie potrafi ALBO pozytywnie wpłynąć na stronę  (generując dodatkowe odwiedziny z wyszukiwarki) ALBO  - odwrotnie - sprawić, że...

Zamknij