Wyszukiwarka Google

06 czerwiec 2019 – Diversity update – kolejna zmiana w algorytmie

2 komentarze

Analizując wyniki wyszukiwania, podczas surfowania po Sieci, z reguły otrzymujemy je w takiej postaci, gdzie nie ma dominacji jednej domeny – Google dla zapytania pokazuje nam listę wynikó, a każdy wynik należy do innej domeny.

Rzadko zdarza się, że widzimy 2 czy 3 wyniki – najczęściej dotyczy to świetnie zoptymalizowanej domeny, z mocną marką – gdzie np. Google potrafi wskazać sklep ze stroną produktu, kategorii oraz główną – czyli 3 wynikami.

Oczywiście mamy do czynienia też z patologiami – każdy na pewno zetknął się z sytuacją, w której po wpisaniu w Google zapytania otrzymał listę stron , z których jedna wyraźnie przeważała na tle innych (niekiedy zajmując całe TOP10).

Google co jakiś czas próbuje coś z tym robić – i przy okazji ostatniego updatu, tzw. June 2019 core update, wdraża kolejny – diversity update.

Dla większości zapytań zobaczymy maksymalnie dwa wyniki z jednej domeny

Od teraz powinniśmy zobaczyć góra dwa rezultaty dla danego wyszukiwania – no chyba, że „Google uzna”, że użytkownik powinien zobaczyć więcej :)

Domena główna i subdomeny traktowane będą podobnie

ale, jak zawsze, dopuszczane są wyjątki

co sprawia, że … nie wiemy summa summarum, jakimi kryteriami będzie się kierowało Google

Należy też podkreślić, że ta zmiana nie ma nic do czynienia z 2019 June core update:

co oznacza, że aby dowiedzieć się, który update wpłynął na widoczność naszej domeny, trzeba poświęcić „trochę czasu” na analizę (nie wykluczam, że o to mogło też chodzić Google, aby nie było prosto wyciągnąć wniosków dotyczących wzrostu/spadku widoczności analizowanych domen w wynikach wyszukiwania Google)

Update dotyczy głównych wyników

Nie spowoduje zmiany wyświetlania domeny w grafikach, snippetach czy wynikach lokalnych

Konkluzja

Zobaczymy, co wyjdzie z tego updatu – wypowiedź Danny’ego, w której czytamy,  że Google

może pokazywać więcej niż dwa wyniki (jak …. )

sprawia, że cały update się mocno rozmywa; ludzie już na Twitterze pokazują przykłady, gdzie on nie działa poprawnie – ach Ci seowcy :)

Osoby z branży zastanawiają się również, jak Google będzie traktowało swoje serwisy – w kontekście przede wszystkich Youtube’a, który potrafił (do tej pory?) mocno zdominować wyniki wyszukiwania dla pewnych zapytań …

GD Star Rating
loading...
06 czerwiec 2019 - Diversity update - kolejna zmiana w algorytmie, 06 czerwiec 2019 - Diversity update - kolejna zmiana w algorytmie, 7.8 out of 10 based on 4 ratings 06 czerwiec 2019 - Diversity update - kolejna zmiana w algorytmie
autor 1405 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Tomek 8 czerwca 2019, 19:34

Świetne rozwinięcie tematu. Twoje publikacje zawsze czyta się z przyjemnością.

Sebastian Miśniakiewicz 11 czerwca 2019, 23:16

Ups, rzadko ktoś tak pisze, dziękuję :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii