Wyszukiwarka Google
8 czerwca 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Osoby z branży zastanawiają się, jak w związku z Diversity Update  Google będzie traktowało swoje serwisy – przede wszystkim Youtube’a, który potrafił (do tej pory?) mocno zdominować wyniki wyszukiwania dla pewnych zapytań. Czy da im fory, czy będzie traktować jak inne serwisy?

Analizując wyniki wyszukiwania, podczas surfowania po Sieci, z reguły otrzymujemy je w takiej postaci, gdzie nie ma dominacji jednej domeny – Google dla zapytania pokazuje nam listę wyników, a każdy wynik należy do innej domeny.

Rzadko zdarza się, że widzimy 2 czy 3 wyniki – najczęściej dotyczy to świetnie zoptymalizowanej domeny, z mocną marką – gdzie np. Google potrafi wskazać sklep ze stroną produktu, kategorii oraz główną – czyli 3 wynikami.

Oczywiście mamy do czynienia też z patologiami – każdy na pewno zetknął się z sytuacją, w której po wpisaniu w Google zapytania otrzymał listę stron , z których jedna wyraźnie przeważała na tle innych (niekiedy zajmując całe TOP10).

Google co jakiś czas próbuje coś z tym robić – i przy okazji ostatniego updatu, tzw. June 2019 core update, wdraża kolejny – diversity update.

Dla większości zapytań zobaczymy maksymalnie dwa wyniki z jednej domeny

Od teraz powinniśmy zobaczyć góra dwa rezultaty dla danego wyszukiwania – no chyba, że „Google uzna”, że użytkownik powinien zobaczyć więcej :)

Domena główna i subdomeny traktowane będą podobnie

ale, jak zawsze, dopuszczane są wyjątki

co sprawia, że … nie wiemy summa summarum, jakimi kryteriami będzie się kierowało Google

Należy też podkreślić, że ta zmiana nie ma nic do czynienia z 2019 June core update:

co oznacza, że aby dowiedzieć się, który update wpłynął na widoczność naszej domeny, trzeba poświęcić „trochę czasu” na analizę (nie wykluczam, że o to mogło też chodzić Google, aby nie było prosto wyciągnąć wniosków dotyczących wzrostu/spadku widoczności analizowanych domen w wynikach wyszukiwania Google)

Update dotyczy głównych wyników

Nie spowoduje zmiany wyświetlania domeny w grafikach, snippetach czy wynikach lokalnych

Konkluzja

Zobaczymy, co wyjdzie z tego updatu – wypowiedź Danny’ego, w której czytamy,  że Google

może pokazywać więcej niż dwa wyniki (jak …. )

sprawia, że cały update się mocno rozmywa; ludzie już na Twitterze pokazują przykłady, gdzie on nie działa poprawnie – ach Ci seowcy :)

GD Star Rating
loading...
06 czerwiec 2019 - Diversity update - kolejna zmiana w algorytmie, 06 czerwiec 2019 - Diversity update - kolejna zmiana w algorytmie, 8.0 out of 10 based on 6 ratings 06 czerwiec 2019 - Diversity update - kolejna zmiana w algorytmie
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


OPINIE I KOMENTARZE

Tomek 8 czerwca 2019, 19:34

Świetne rozwinięcie tematu. Twoje publikacje zawsze czyta się z przyjemnością.

Sebastian Miśniakiewicz 11 czerwca 2019, 23:16

Ups, rzadko ktoś tak pisze, dziękuję :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii